Uzņēmēji un radošo profesiju pārstāvji ceļā dosies ar diviem "VAZ 2101" (1974. gada un 1979. gada auto), "Lada 2106" (1988. gada), "GAZ 24" (1974. gada) un "Moskvič 412" (1972. gada). Piecas komandas deviņu dienu laikā piedzīvos visdažādākos izaicinājumus – no orientēšanās kalnu ceļos līdz naktsmāju meklēšanai un pat koncerta organizēšanai, kura galvenais mākslinieks būs rallija dalībnieks, "Melo M" čellists Kārlis Auzāns.
Rallija mērķis ir veicināt starpvalstu sadraudzību, iepazīt dažādu kultūru cilvēkus un iegūt alternatīvu priekšstatu par maršrutā iekļauto reģionu. Visi rallija piedzīvojumi pēcāk tiks apkopoti dokumentālajā filmā.
Rallija idejas autors un organizators jau otro gadu ir loģistikas uzņēmuma "Sonora" valdes priekšsēdētājs un LDDK lietišķo padomju vadītājs Jānis Mozga: "Pēc veiksmīgā un piedzīvojumiem bagātā Latvijas simtgades rallija "Taškenta - Rīga" noslēguma pagājušajā gadā, uzreiz nolēmām, ka rallijam jāturpinās. Šogad jau kuplākā skaitā esam nolēmuši pārbaudīt, kā daudz pieredzējušajiem žiguļiem, volgai un moskvičam izdosies pieveikt kalnu ceļus Karpatos, pēcāk nokļūstot līdz Odesai un paviesojoties Baltkrievijā, atgriezties Rīgā. Iepriekšējais brauciens apliecināja, ka esam izvēlējušies lielisku komandu – nevis profesionālus autobraucējus, bet azartiskus un piedzīvojumu kārus dalībniekus, kurus tā vien vilina grūtības, kuri vēlas iepazīt valstis un cilvēkus no citas puses, redzēt to, kas nav ierakstīts tūrisma ceļvežos."
Rallijā piedalīsies uzņēmēji no AS "Sonora" – Jānis Mozga, Uldis Batarags, Jurijs Konovalovs un Dmitrijs Koļesņiks, SIA "Ošukalns" – Audris Grīnbergs un Rihards Grīnbergs, "Balcia Insurance" – Lauris Boss, "E.Tauriņš un partneri" – Ralfs Kirštuks, "General Holding Latvia" – Linards Spēlmanis, "Latio" – Ruslans Vengers, "REF Minerals" Raitis Krastiņš, kā arī dizainers Ilvars Elceris un "Melo M" mūziķis un komponists Kārlis Auzāns.
Šādu braucienu nav iespējams īsti saplānot, atrast naktsmājas, noteikt precīzu maršrutu, jo, kā saka rallija dalībnieks Raitis Krastiņš, – "skaidrs, ka šie auto kādā brīdī apstāsies, jautājums tikai, cik ilgā laikā tos varēs atdzīvināt, lai turpinātu ceļu". Šogad tehniskā ziņā auto ir daudz labākā kārtībā, jo gadu iepriekš, nopirkti Taškentā, tie uzreiz mēroja ceļu uz Rīgu, taču tagad bijis iespējams rūpīgāk sagatavoties.
"Mana rallija formula ir, pirmkārt, komanda un saliedētība, otrkārt, sacensība un, treškārt, piedzīvojums ar grūti prognozējamām beigām", stāsta Dmitrijs Koļesņiks, kurš pievienosies jau pieredzējušā žiguļa "Sinepīte" komandai. "Sinepītei" šogad būs īpaša krava – tā uz jumta līdzi vedīs Kārļa Auzāna čellu, lai ceļojumā netrūktu mūzikas.
Ceļā atkal dosies pelēkais žigulis "Opītis", kurš pagājušajā gadā skaļām ovācijām pavadīts pirmais no Taškentas atkļuva līdz Rīgai un arī melnā volga, kas atkal uzņemšoties vadītāja lomu ceļā. Šiem trijiem spēkratiem pievienosies vēl divi, kuriem šis būs pirmais lielais ceļojums.
Brauciena norisi atbalsta Ukrainas vēstniecība Latvijā un vēstnieks Oleksandrs Miščenko. Rallija auto rotās speciāli veidots dizains, pie auto tiks piestiprināti Latvijas un attiecīgo valstu, kuras tiks šķērsotas, karodziņi.
Sekot līdzi braucienam ikviens var sociālo tīklu "Facebook" un "Instagram" kontos "Rally Riga - Carpathians 2019".