'Volvo' un 'Varjo' jauktās realitātes sistēma
Foto: Publicitātes foto

Automobiļu ražotājs "Volvo Cars" un Somijas augstās klases papildinātās realitātes displeju ražotājs "Varjo" ir izstrādājuši pasaulē pirmo jauktās realitātes sistēmu prototipu, dizaina un aktīvās drošības tehnoloģiju novērtēšanai.

Sadarbību vēl vairāk stiprinās "Volvo Cars" tehnoloģiju fonda lēmums veikt ieguldījumus "Varjo" kapitālā. Tehnoloģiju fonds ir autoražotāja riska kapitāla fonds, kas iegulda līdzekļus tehnoloģiju jaunuzņēmumos ar augstu potenciālu.

"Volvo Cars" un "Varjo" kopīgiem spēkiem pirmo reizi ir radījuši iespēju braukt pie īsta automobiļa stūres ar uzliktu uzgalvas displeju, izstrādes nolūkos pievienojot automobilim virtuālus elementus vai funkcijas, kas liekas īstas gan vadītājam, gan automobiļa sensoriem. Neviens cits autoražotājs līdz šim to nebija paveicis.

Šodien prezentētais "Varjo XR-1" uzgalvas displejs piedāvā fotoreālistisku jaukto vai virtuālo realitāti ar labāku izšķirtspēju nekā jebkurš cits no šobrīd pieejamajiem risinājumiem. Tādā veidā "XR-1" var būtiski saīsināt izstrādes laiku, sniedzot iespēju novērtēt funkcijas un dizainu gandrīz uzreiz.

Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, "XR-1" ir papildināts ar augstas izšķirtspējas kamerām un jauktās realitātes iespēju. Tas ļauj "Volvo Cars" dizaineriem un inženieriem "braukt" ar nākotnes automobiļiem un novērtēt visas funkcijas simulācijas vidē, vēl ilgi pirms tās ir īstenotas realitātē, ļaujot uzņēmumam izstrādāt maksimāli drošus automobiļus ar vislabāko iespējamo lietotāja pieredzi.

"Ar šo jauktās realitātes pieeju mēs varam sākt dizaina un tehnoloģiju novērtēšanu, kamēr tās vēl pastāv tikai uz rasējamā dēļa," saka Henriks Grēns, "Volvo Cars" galvenais tehnoloģiju direktors. "Tā vietā, lai novērtētu jaunas idejas un produktus ierastajā veidā uz stendiem, mēs uzreiz varam izmēģināt risinājumus braukšanas apstākļos. Šāda pieeja sniedz ievērojamu izmaksu samazināšanas potenciālu, ļaujot daudz savlaicīgāk noteikt dizaina un izstrādes procesa prioritātes un iespējamās vājās vietas."

"XR-1" arī ļauj "Volvo Cars" inženieriem daudz vienkāršāk izstrādāt un novērtēt aktīvās drošības risinājumus. Drošības ekspertiem "Volvo" izpētes centros Zviedrijā ir iespēja braukt ar īstiem automobiļiem, valkājot "XR-1" uzgalvas displejus, un pārbaudīt virtuālās aktīvās drošības sistēmas, kas ar papildinātās realitātes palīdzību ir pievienotas reālajai videi.

"XR-1" iebūvētā augstas precizitātes acu kustības izsekošanas tehnoloģija ļauj viegli novērtēt, kā autovadītāji izmanto jauno funkcionalitāti un vai tā jebkādā veidā novērš uzmanību. Šī tehnoloģiskā uzmanības novēršanas līmeņa mērīšanas metode ļauj "Volvo Cars" izstrādāt jaunas funkcijas, kas lieki nenovērš uzmanību.

"Kopš pašiem pirmsākumiem mūsu vīzija ir bijusi radīt produktu, kas spēj nemanāmi apvienot reālo un virtuālo pasauli," saka "Varjo" dibinātājs un izpilddirektors Niko Eidens. "Neticamie veidi, kādos "Volvo Cars" izmanto "XR-1", pierāda, ka "Varjo" tehnoloģija padara iespējamu to, kas līdz šim šķita neiespējams. Kopā ar "Volvo" mēs esam likuši pamatus jaunai profesionālās jauktās realitātes ērai."

Tehnoloģijas izmantošanai ir iesniegts patenta pieteikums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!