Līdz 27. aprīlim tirdzniecības centrā "Mols" norisinājās izstāde, kur ikvienam bija iespēja aplūkot jaunākos motociklu modeļus. Konkursam "Latvijas Gada motocikls 2019" bija pieteikti 22 spēkrati, kas ir lielākais skaits konkursa sešu gadu pastāvēšanas vēsturē.
Šogad balsojumā bija pārstāvēti šādi 2019. gadā prezentētie spēkrati: "Husqvarna Svartpilen 701", "KTM 790 Adventure", "KTM 690 SMC", "BMW F850 GS Adventure", "Yamaha Niken 2019", "Ducati Diavel 1260S", "Mash Falcone Red 125", "CanAm Ryker Rally 900", "Triumph Speed Twin 1200", "Triumph Scrambler 1200 XE", "Harley-Davidson FXDR 114", "Royal Enfield Interceptor 650", "Royal Enfield Continental GT 650", "Jawa 660 Vintage", "Honda Monkey 125", "Honda Forza 300 ABS", "Honda CRF 450L", "Honda CB650R", "BMW C400 X", "SWM Ace of Spades 125", "SWM RS300R" un "SWM Superdual T".
Balsošana notika kategorijās "Latvijas Gada ielas motocikls 2019", "Latvijas Gada piedzīvojumu Motocikls 2019", "Latvijas Gada tūrisma motocikls 2019"; "Latvijas Gada klasiskais motocikls 2019", "Latvijas Gada pilsētas motocikls 2019" un "Latvijas Gada tautas motocikls 2019" (tautas balsojums), kā arī septiņi duelantu pāri – viens pret vienu – un galvenā balva "Latvijas Gada motocikla Grand Prix 2019".
"Mūsu konkurss savā ziņā ir visnotaļ unikāls. Varu teikt to bez īpaša pārspīlējuma, jo zemēs, kur vispār ir kādi nebūt motociklu konkursi, tostarp tādās lielvalstīs kā ASV vai Vācija, tie parasti vairāk vai mazāk piesaistīti kādam autoritatīvam preses izdevumam vai motociklu veidam. Latvijas konkurss ir krietni vien aptverošāks un sabiedriskāks, jo žūriju veido faktiski visi par motociklu tēmu vēstošie mediji un atzītākie motonozares eksperti valstī. Turklāt konkursā "Latvijas Gada motocikls" no sākta gala iesaistītas plašas tautas masas – interneta balsojumā tiek noteikts uzvarētājs nominācijā "Tautas simpātija"," informē konkursa idejas autors Arnis Blodons.
Konkursa žūrijas priekšsēdis šogad ir pazīstamais auto, moto, motoru sporta un satiksmes nozares speciālists un žurnālists Pauls Timrots. "Šogad konkursā ieviesām jaunumu – motociklu dueļus. Savā starpā salīdzinājām divus dažādu marku motociklus. Tas, protams, izraisīja gaidītās diskusijas un emocionālās sarunas. Salīdzināšana vispār ir tāda interesanta padarīšana –, ja abi pretendenti ir pārāk līdzīgi, tad īsti nav ko tur salīdzināt, ja atšķiras, daži saka, ka tad nevar salīdzināt, jo tās esot pārāk dažādas lietas – kā salīdzināt ābolus ar apelsīniem. Taču dueļi izvērtās sekmīgi. Žūrijas pārstāvji lietoja gan faktus, gan emocijas, lai pamatotu savu viedokli," stāsta konkursa žūrijas priekšsēdētājs Pauls Timrots.
Žūrijas tehniskais direktors, auto un moto eksperts Oskars Irbītis: "Lielākais gandarījums no organizatoriskā viedokļa raugoties – šī gada konkurss "Latvijas Gada motocikls 2019" norisinājies ļoti veiksmīgi! Ļoti interesanti vērot pieaugošo motociklu daudzveidību – kā tie mainās, kā mainās moto kultūra. "Latvijas Gada motocikls" ļoti spilgti savos sešos pastāvēšanas gados attēlo izmaiņas moto tirgū – pretstatā sākotnēji dominējošajiem neceļu motocikliem, šogad dominē klasiskie un ielas motocikli. Prieks arī par mazās kubatūras spēkratu īpatsvara palielināšanos, kas savukārt liecina par to, ka motocikls kļūst par īstu pilsētas transporta līdzekli. Šī gada tendences konkursā "Latvijas Gada motocikls 2019" ir viennozīmīgi skaidras – klasika un modernā jauda!"