Vācijas autoražotājs "Daimler", kam pieder zīmols "Mercedes-Benz", otrajā ceturksnī strādājis ar 1,2 miljardu eiro zaudējumiem, kas ir pirmais ceturksnis nepilnu desmit gadu laikā, kad uzņēmums nav guvis peļņu.
Iepriekšējo reizi ceturkšņa zaudējumus kompānija cietusi 2009. gada pēdējos trīs mēnešos.
Štutgartē bāzētais uzņēmums paziņoja, ka zaudējumi saistāmi ar vienreizējām izmaksām 4,2 miljardu eiro apmērā, kas radušies kaitīgo izmešu krāpniecības skandāla un automašīnu atsaukšanas dēļ.
Ieņēmumi aprīlī-jūnijā bijuši par 5% lielāki nekā pirms gada un sasnieguši 42,7 miljardus eiro, lai gan pārdoto automobiļu skaits krities par 1%.
"Daimler" operacionālie zaudējumi sasnieguši 1,5 miljardus eiro salīdzinājumā ar 2,6 miljardu operacionālo peļņu aprīlī-jūnijā pērn.
Šogad kompānija sagaida, ka operacionālā peļņa būs "būtiski mazāka" par pērn sasniegto 11,1 miljardu eiro.
Kompānija noradīja, ka tās rezultātus ietekmē tas, ka izaugsme pasaules autotirgū ir vājāka nekā prognozēts, ka arī ir jūtamas sekas no dīzeļdzinēju izmešu krāpniecības skandāla un plašā automašīnu atsaukuma bojāto "Takata" gaisa spilvenu dēļ.
Vācijas transporta pārvalde KBA jūnijā lika atsaukt 60 tūkstošus "Mercedes-Benz" automašīnu aizdomās par to, ka tās aprīkotas ar programmatūru, lai krāptos izmešu pārbaudēs. "Daimler" noraida tādas aizdomas.
Aplēses liecina, ka ar dīzeļdzinēju skandālu saistītās izmaksas sasniegs 1,6 miljardus eiro, bet ar gaisa spilvenu saistītās atsaukšanas izmaksas būs apmēram viens miljards eiro.
"Daimler" plāno plašas investīcijas automašīnu ar elektrodzinēju un automātiskās vadības sistēmu attīstībā.
Tāpat kompānija sagaida, ka šogad pārdoto spēkratu skaits un ieņēmumi būs nedaudz lielāki nekā pērn.
"Daimler" peļņa pērn bija 7,6 miljardi eiro jeb par 29% mazāka nekā 2017. gadā. Pārdošanas apmērs sarucis visā pasaulē.