Foto: Publicitātes foto

Valsts akciju sabiedrība "Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU) šogad greiderēšanas darbus veicis gandrīz 64 tūkstošu km garumā, bet iesēdumu un bedru remontdarbus, kā arī seguma dilumkārtas atjaunošanas darbus uz autoceļiem ar grants segumu – vairāk nekā 113 tūkstošu m3 apjomā.

Autovadītājiem jāņem vērā, ka ilgstoša sausuma laikā uz autoceļiem ar grants segumu var veidoties "smilšu vannas" un šķērsviļņi jeb "trepe", bet ilgstošu nokrišņu laikā – dubļi.

Sausā laikā autoceļa virskārta, kuru veido grants, satiksmes ietekmē noput, kā rezultātā tiek atsegta autoceļa konstruktīvā kārta – to veido smilts. Smilts atšķirībā no grants ir daudz smalkāks minerālmateriāls un sausā laikā tās nestspēja ir ievērojami zemāka. Līdz ar to intensīvas satiksmes laikā uz autoceļa veidojas "smilšu vannas", ievērojami samazinot konkrētās autoceļa vietas kvalitāti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!