Foto: Shutterstock
Latvijas uzņēmējiem un iesaistītajām valsts institūcijām ir jāīsteno nopietnu pasākumu komplekss, lai pēc dažiem gadiem izvairītos no draudošajām sankcijām par klimata mērķu nesasniegšanu transporta jomā. Nepieciešamo risinājumu vidū eksperti min gan vecu automašīnu importa ierobežojumus, gan akcīzes nodokļa pazeminājumu alternatīvajiem degvielas veidiem.

Ja nekas netiks darīts, tad mūsu valstij draud pārvēršanās par "šrotu zemi", kur mašīnas turpina ģenerēt augstu piesārņojuma līmeni, atzīst Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Enerģētikas un transporta nozaru iniciatīvas ilgtspējīgu klimata mērķu sasniegšanai "Vide rītdienai!" rīkotajā diskusijā Andris Kulbergs pievērsa uzmanību satraucošam faktam, ka pēdējo gadu laikā Latvijā reģistrēto vieglo auto vidējais vecums pārsniedzis jau 14 gadu atzīmi. To veicina finanšu sektora izvirzītie stingrie kreditēšanas nosacījumi un atbilstoša finansējuma avotu nepieejamība. Tas liek pircējiem izmantot ātro aizdevēju pakalpojumus un iegādāties lētākas, videi nedraudzīgākas un nedrošākas mašīnas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!