Moskvich 434
Foto: Publicitātes foto
Tirdzniecībā Krievijā nonācis rets padomju "Moskvič" modelis "434", kas ir furgons uz "412" modeļa bāzes. Par šo jau 47 gadus veco spēkratu īpašnieks prasa divus miljonus rubļu (28 tūkstošus eiro), sludinājumā piebilstot, ka norādītā cena nav kļūdaina.

1972. gada izlaiduma "Moskvič 434" sludinājums izvietots Krievijā populārajā "Avto.ru" portālā. Samērā retās modifikācijas "Moskvič" pa šo pusgadsimtu ir maz lietots – tā odometra rādījums ir tikai 48 tūkstoši kilometru. Tāpat šim automobilim pa šo laiku bijis tikai viens īpašnieks, kurš to restaurējis un tagad izlicis pārdošanā.

"Moskvič 434" ir aprīkots ar 75 zirgspēkus jaudīgu 1,5 litru benzīna dzinēju "M-142", kas ir padomju pakaļdarinājums BMW motoram. Tas sajūgts ar četrpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas vilkmi novada uz aizmugurējiem riteņiem, ļaujot sasniegt līdz pat 115 km/h.

"Moskvič 412" debitēja 1967. gadā, bet gadu vēlāk tam tika ieviesta arī furgona versija. Konkrētais eksemplārs ir viens no pēdējiem, kuram aizmugurējās durvis ir divdaļīgas: viena tās sekcija veras uz augšu, bet otra – kā platforma uz leju. 1972. gadā "434" sāka ražot ar tikai uz augšu paceļamām kravas nodalījuma durvīm. Šādus furgonus izmantoja, piemēram, PSRS pasts vēstuļu izņemšanai no kastītēm un nogādei uz pasta nodaļu.

Par šī modeļa pēcteci kļuva "Moskvič 2734" furgons (pavisam tika izgatavots 4000 vienībās), kas ražošanā nonāca 1976. gadā, kas bija radīts uz "2140" modeļa bāzes. Savukārt no 1981. gada jau ražoja "kabluku" jeb "bulku vāģi" "Iž 2715", kas uz konveijera noturējās līdz pat 1997. gadam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!