Foto: Shutterstock
Pērn uz Latvijas autoceļiem tika reģistrētas 3975 avārijas ar cietušajiem – daļā no šiem negadījumiem bija iesaistīti arī kravas auto. Izplatītākie iemesli, kādēļ notiek ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti kravas auto, ir "aklās zonas" un bremzēšanas ceļa garums.

Viens no biežākajiem manevriem, ko veic transportlīdzekļu vadītāji, ir pārkārtošanās citā braukšanas joslā vai pagriezienu veikšana. Apdzīšanas laikā liels drauds drošībai ir neredzamās jeb "aklās zonas" – vietas pie auto sāniem, kas nav redzamas spoguļos. Kravas auto atšķirībā no citiem transportlīdzekļu dalībniekiem "aklās zonas" ir vairākas un kravas autovadītājs var nepamanīt citu satiksmes dalībnieku.

Tāpat arī vieglo automašīnu vadītāji bieži līdz galam neizprot kravas automašīnu bremzēšanas ceļa garumu, līdz ar to automašīnas vadītājs ietur lielāku distanci ar priekšā esošo automašīnu, un tas mudina vieglo automašīnu vadītājus iespraukties pa vidu, it īpaši sastrēgumu vai intensīvas satiksmes laikā," stāsta kravas pārvadātāja AS "Delta LV" vadītājs Aigars Freibergs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!