REAF-50
Foto: Publicitātes foto
No 29. novembra līdz pat nākamā gada 23. martam Kompjēņas pilī, Francijā, būs skatāms kāds īpašs Rīgas Motormuzeja eksponāts – 1950. gadā Rīgā konstruētais automobilis "REAF-50". Auto, kas sākotnēji bija iecerēts kā padomju tautas transportlīdzeklis, Maskavā atzinību neguva. Bet pēc 70 gadiem tas greznajās pils zālēs gozējas starp 20 citiem vēsturiskiem konceptautomobļiem.

"REAF-50" galvenais konstruktors bija izgudrotājs Vsevolods Bahčivandži, kas Rīgā ieradās 1947. gadā ar Staļina parakstītu dokumentu, lai uzsāktu paša konstruētā automobiļa ražošanu. Tas bija par pamatu tam, lai Latvijas PSR valdība pieņemtu lēmumu par Rīgas Eksperimentālās fabrikas (REF, vēlāk REAF) dibināšanu.

1949. gada vasarā REF saņēma rīkojumu – līdz Oktobra revolūcijas gadadienai izgatavot divus eksperimentālos automobiļus. Šim mērķim Maskava piešķīra finansējumu 600 tūkstošus rubļu apmērā. Prototipam bija jābūt gatavam četru mēnešu laikā. Izmantojot "GAZ MM" motora detaļas, konstruktori izgatavoja divcilindru motoru un uzkonstruēja hidrotransmisiju ar automātisko sajūgu. Kopumā tika uzbūvēti trīs automobiļi – kabriolets, kā arī divdurvju un četrdurvju sedans.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!