"REAF-50" galvenais konstruktors bija izgudrotājs Vsevolods Bahčivandži, kas Rīgā ieradās 1947. gadā ar Staļina parakstītu dokumentu, lai uzsāktu paša konstruētā automobiļa ražošanu. Tas bija par pamatu tam, lai Latvijas PSR valdība pieņemtu lēmumu par Rīgas Eksperimentālās fabrikas (REF, vēlāk REAF) dibināšanu.
1949. gada vasarā REF saņēma rīkojumu – līdz Oktobra revolūcijas gadadienai izgatavot divus eksperimentālos automobiļus. Šim mērķim Maskava piešķīra finansējumu 600 tūkstošus rubļu apmērā. Prototipam bija jābūt gatavam četru mēnešu laikā. Izmantojot "GAZ MM" motora detaļas, konstruktori izgatavoja divcilindru motoru un uzkonstruēja hidrotransmisiju ar automātisko sajūgu. Kopumā tika uzbūvēti trīs automobiļi – kabriolets, kā arī divdurvju un četrdurvju sedans.
1950. gada rudenī Bahčivandži ar diviem "REAF-50" automobiļiem – kabrioletu un sedanu ieradās Maskavā, lai veiktu izmēģinājumus. Maskavā šo automobiļu ideja netika atzīta kaprīzās automātiskās transmisijas un citu konstruktīvu nepilnību dēļ. Rīgā atgriežas tikai viens no diviem automobiļiem. Rezultātā bija iztērēts miljons rubļu, bet pats automobilis nolemts aizmirstībai.
Tagad "REAF-50" kā Austrumeiropas konceptautomobiļa paraugs apskatāms izstādē "Concept Car. Beauté Pure". Izstādes galvenā ideja ir parādīt konceptautomobili kā mākslas darbu. Izstādē bez automobiļiem skatāmas arī fotogrāfijas, dokumenti, rasējumi un modeļi, kas skatītājam palīdzēs atklāt šo smalko radniecību starp mākslas priekšmetu un automobili.