"Katras automašīnas dizains ir svarīgs – tas ir pirmais, kam klients pievērš savu uzmanību. Ja mašīnas ārpuse nebūs pievilcīga vai klientam nepatiks dažas tās detaļas, iespējams, viņš pat nenonāks līdz testa braucienam, jo jau no paša sākuma nebūs mašīnā ieinteresēts. Savukārt, ja automašīna ir eleganta, tad klients būs arī ieinteresēts novērtēt inženieru darbu auto iekšienē. Dizains būtiski ietekmē automašīnas vērtību nākotnē – ilgmūžīgie modeļi tirgū tiek novērtēti augstāk," stāsta Evelīna Avina, "Maserati" preču zīmes vadītāja.
Simtgades greznība
"Maserati" tika dibināts 1914. gadā, un kopš tā laika tā nosaukums ir gluži kā sinonīms vārdiem "greznība", "stils" un "sportiskums". Šie sinonīmi iemantoja vērtību vairāk nekā pirms piecdesmit gadiem, kad tirgū parādījās pirmās paaudzes divdurvju "Ghibli". Visam, kas piemīt šai automašīnai, ir sava vēsture – pat vārdam "Ghibli" nav izdomāta burtu kombinācija, bet tas radies no Saharas tuksneša vēja nosaukuma. Šis modelis nostiprināja "Maserati" identitāti, novietojot to līdzās tādiem izciliem ražotājiem kā "Ferrari". Viņi visi ražoja ekskluzīvas automašīnas, izmantojot sava laika modernākās tehnoloģijas.
Pirmajam "Ghibli" zem tā pārsega jau bija uznirstoši priekšējie lukturi un iekšā jaudīgs V8 dzinējs. Klienti varēja izvēlēties starp piecu ātrumu manuālo ātrumkārbu vai trīs ātrumu automātisko ātrumkārbu. Ādas detaļas salonā – sēdekļi, durvis, viduspanelis un daudzi citi elementi – radīja augstākā komforta sajūtu, turpretī slēdži un ciparnīcas uz priekšējā displeja ļāva justies it kā pārvietotos ar ļoti ātru transportlīdzekli, piemēram, lidmašīnu.
Slavenais nosaukums veicina šī modeļa vēsturiskos panākumus – pirmo "Ghibli" izveidoja tolaik mazpazīstamais dizainers Džordžeto Džugiaro (Giorgetto Giugiaro). Mūsdienās viņš ir pazīstams kā viens no slavenākajiem automašīnu dizaineriem, un viņa vārds vien ir spējīgs palielināt automašīnas vērtību. Džugiaro ieguldījumu deva ne tikai "Ghibli", bet arī "Bora", "Quattroporte", "Spyder" un daudzu citu "Maserati" automašīnu dizaina radīšanā. Katru no tām mūsdienās varam saukt par dizaina ikonu.
No "Pininfarina" līdz "Maserati"
Gadu desmitiem dizainera Džugiaro uzņēmums ir bijis nozīmīgs ieguldītājs "Maserati" automašīnu dizaina izstrādē, tomēr šī gadsimta sākumā tam līdzās ir parādījusies ne mazāk zināma itāļu dizaina firma "Pininfarina". Tās telpās tika zīmēti piektās paaudzes "Quattroporte" sedana, "GranTurismo" kupejas un "GranCabrio" kabrioleta dizaini.
Šajā desmitgadē tika atjaunota "Maserati" zīmola stratēģija – tika izvirzīti jauni mērķi, kuru ieviešana nav iedomājama bez automašīnu ekskluzīvās iezīmes – dizaina. Neskatoties uz to, "Maserati" stratēģija tiek vērsta uz iekšējo resursu stiprināšanu un uzņēmumā strādājošo speciālistu kvalifikācijas paaugstināšanu. Tieši tāpēc jaunākos auto šedevrus ar sākotnējo trijžubura logo, kā arī sestās paaudzes "Quattroporte", jauno "Ghibli" sedanu un pirmo "Levante" SUV ražotāja vēsturē izveidoja paši "Maserati" dizaineri.
Ražotāja iekšējie resursi ļāva radīt automašīnas, kas lieliski atbilst "Maserati" vērtībām – ekskluzīva greznība, izskats un sportiskums. Piemēram, "Maserati Quattroporte" ir aprīkotas ne tikai ar "Ferrari" dzinējiem, bet arī apveltīts ar izcilu virsbūves aerodinamiku (koeficients Cd = 0,28). Tas ļoti ietekmē automašīnas akustisko komfortu un sportisko vadāmību.
Arī turpmākajos gados iznākošo "Maserati" modeļu dizainu ietekmēs inženierijas inovācijas. Jau tuvāko gadu laikā daudziem jaunajiem "Maserati" modeļiem būs hibrīda vai elektriskie dzinēji, tāpēc dizaineriem būs ekskluzīvs uzdevums – saglabāt ražotāja dizaina principus automašīnā, kas tiks radīta pilnīgi citādāk nekā iepriekšējos simts gados.