Amerikāņu elektromobiļu ražotājs "Tesla" pašreizējā veidolā nesen prezentētajam kosmiskajam "Cybertruck" pikapam nespēs iegūt atļauju braukšanai pa Eiropas Savienības (ES) ceļiem, uzskata Vācijas neatkarīgās sertifikācijas organizācijas "SGS-TÜV Saar GmbH" pārstāvis Štefans Tellers. Tas neiziešot pasīvās drošības testus un ir bīstams ne tikai gājējiem, bet arī pasažieriem.
Tellers uzmanību vērš uz atšķirībām prasībās automobiļa drošībai ASV un Eiropā – Jaunajā pasaulē autoražotājam ir iespēja pašam sertificēt automobili koplietošanas satiksmei, bet, piemēram, Vācijā tam nepieciešams piesaistīt valsts institūcijas un neatkarīgus ekspertus, kāds ir, piemēram, "SGS-TÜV Saar GmbH".
Galvenā "Tesla Cybertruck" problēma ir stingrie virsbūves paneļi – šim bruņotajam transportlīdzeklim nav nekādu deformāciju zonu sadursmes gadījumā ar gājēju. No šī aspekta izriet arī otra problēma – spēks, kas iedarbosies uz pasažieriem sadursmes gadījumā būs tik liels, ka nepalīdzēs pat drošības spilveni.
Tellers norāda, ka "Cybertruck" koncepcija neatbilst ES drošības standartiem, un pikaps šeit uz koplietošanas ceļiem varēs nonākt tikai pēc tam, ja autoražotājs "būtiski izmainīs tā konstrukciju".
"Tesla" ķīļveida elektrisko pikapu "Cybertruck" prezentēja novembra beigās. Tā virsbūve ir izgatavota no augstas izturības tērauda, kāds tiek izmantots "SpaceX" raķetēs un kas spēj aizturēt šāvienus pat ar deviņu milimetru patronām. Tāpat virsbūvei neveidosies buktes – prezentācijas pasākumā pikapa durvis tika dauzītas ar milzīgu veseri, neatstājot nekādas pēdas.
Arī stikli pikapam esot "bruņoti" – no polimēru kompozītmateriāla "Tesla Armor Glass". Tomēr ar šo stiklu izturību "Tesla Cybertruck" prezentācijā gan sanāca misēklis – pret tiem svieda metāla lodi, bet stikli saplaisāja, lai arī izstrādātāji sākotnēji apgalvoja, ka ar tiem nekas nenotiks.
Vislētākā "Cybertruck" modifikācija bez atkārtotas akumulatoru uzlādes spēšot nobraukt līdz 400 km distanci un maksās no 39 900 ASV dolāru (35 892 eiro).