Foto: Shutterstock
Cīņa ar odometru krāpniekiem ir tikpat sena kā pats automobilis. Arī Latvijā par šo problēmu ir runāts gana daudz, taču joprojām daudzu prātos ir iesakņojies stereotips, ka lietotiem automobiļiem no Eiropas nevar būt vairāk par 200 000 nobrauktu kilometru. Kā izrādās, situācija Latvijas lietotu auto tirgū iepriekšējā gada laikā šajā jomā ir ievērojami uzlabojusies.

Kā liecina uzņēmuma "autoDNA" apkopotā informācija, pērn tika fiksēti tikai 23% gadījumu, kad pārdevēji ir krāpušies ar patieso automašīnas nobraukumu. Kas ir ievērojams kritums, ņemot vērā, ka pirms dažiem gadiem odometru "notīšana" tika konstatēti teju katram otrajam (~45%) automobilim un no atsevišķiem reģioniem, piemēram, Skandināvijas pat 64% gadījumu.

Lai arī kopējā situācija krietni uzlabojas, joprojām netrūkst izteiktu un nekaunīgu krāpšanas piemēru. Pērnā gada līderpozīcijas ieņem kāds 2004. gada "Volvo V70", kura sludinājumā norādītie 218 104 km nobāl patiesā nobraukuma priekšā – 851 112 km. Tie ir 633 008 ekspluatācijas kilometri, kas izdzēsti no automašīnas vēstures. Salīdzinājumam – līdz Mēnesim un atpakaļ ir vidēji 768 800 kilometru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!