Eiropas Savienības izvirzītie mērķi CO2 izmešu samazināšanā, benzīna dārdzība, kā arī videi draudzīga dzīvesveida tendences pēdējo gadu laikā ir veicinājušas hibrīdauto popularitātes pieaugumu visā Eiropā.
Eiropas Auto ražotāju asociācijas (ACEA) pērnā gada izskaņā apkopotie dati rāda, ka Latvijā pašreiz hibrīdauto tirgus daļa bija 4%, Igaunijā 6,2%, bet Lietuvā – 7,2%. Tuvākajos gados prognozējot vēl jo lielāku hibrīdauto popularitātes kāpumu, Igaunijas uzņēmums "RIA.com Marketplaces" apkopojis informāciju par Baltijas valstīs gaidītākajiem jauno hibrīdauto modeļiem 2020. gadā.
Norvēģijā šobrīd ļoti pieprasīts ir "Hyundai Kona Electric" elektriskais krosovers, taču Eiropas tirgū kopumā tas tik labu atsaucību no pircēju puses nav sagaidījis. Tai pašā laikā ar benzīna motoru aprīkotais krosovers šķietami bijis tieši eiropiešu gaumē, un tiek prognozēts, ka šī auto hibrīda versijai, kas Eiropas Savienībā sāka parādīties 2019. gada rudenī, īpaši labi varētu veikties tieši Baltijas valstu tirgū. "Hyundai Kona Hybrid" ir būvēts uz 1,6 litru benzīna motora un sinhronā elektromotora bāzes, kuru kopējā jauda ir 141 ZS. Degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 3,9 l / 100 km.
Jaunā, astotās paaudzes "VW Golf" debija, iespējams, bija viens no gaidītākajiem notikumiem Eiropas autobūves kopienā. Un 2020. gadā jauno "Golf" modeļu klāstu plānots papildināt ar 204 ZS e-hibrīdu, kura pamatā ir 1,4 litru benzīna turbodzinējs, un uzlādējamam "Golf GTE" hibrīdam, kura jauda sasniegs 245 ZS.
Jaunā "ceturtās paaudzes" "Octavia" Eiropā tika gaidīta ar nepacietību: Čehijas zīmols šeit ieguva stabilu reputāciju, un pašreizējais "Octavia" ieņēma pirmo vietu pārdošanā ne tikai Čehijā, bet arī Austrijā, Šveicē, Somijā un Polijā.
Jaunās paaudzes auto prezentācijā uzņēmums izziņojis uzreiz divas hibrīda versijas. Abu pamatā ir 1,4 litru TSI, taču atdeve ir atšķirīga: 204 vai 245 zirgspēki. Abus hibrīdus iespējams uzlādēt no elektrotīkla, un tikai ar elektrouzlādes rezervēm tie varēs nobraukt līdz 50 kilometru lielu attālumu.
Korejas zīmols, kas aktīvi integrējies Eiropā, vēl nesen klientiem piedāvāja tikai "Niro" hibrīda krosovera "pašuzlādes" versiju. Tagad videi draudzīgo auto faniem plānots piedāvāt vēl jo ekonomiskāku auto (no 1,3 l / 100 km kombinētajā ciklā) – jauno "Niro 1.6 GDI Plug-in" hibrīda versiju ar iespēju uzlādēt akumulatoru no ārējiem enerģijas avotiem, kas elektroautomobiļa režīmā spēj pārvarēt aptuveni 50 km, nededzinot ne pili fosilās enerģijas.
Jaunajam uzlādējamajam "RAV4" hibrīdam, kas tirgū parādījās 2019. gada novembrī, ir visas iespējas kļūt par vienu no gada gaidītākajiem auto. Šis ir visspēcīgākais "RAV4" līnijas pārstāvis, ko jebkad ir uzbūvējusi "Toyota": tā hibrīda aprīkojums, kura pamatā ir 2,5 litru benzīna dzinējs un divi elektromotori, attīsta 306 ZS jautu, un ļauj nobraukt vairāk nekā 50 km elektroauto režīmā. "RAV4 Plug-in" hibrīds oficiāli ienāks Eiropas tirgū 2020. gada otrajā pusē.