Līdz ar Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības (ES) aktualizējies jautājums par transportlīdzekļu, kam OCTA iegādāta ES valstīs, iebraukšanu un polises derīgumu Apvienotajā Karalistē.
"Lai arī joprojām nav zināms scenārijs, pēc kāda notiks Lielbritānijas pilnīga aiziešana no ES, pašreizējās prognozes liek domāt, ka būtiskas izmaiņas OCTA apdrošināšanu neskars," informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Lielbritānija arī pēc izstāšanās no ES, paliks Zaļās kartes sistēmā, tādēļ radikālas izmaiņas nav paredzamas. Šobrīd ir sniegta informācija, ka pēc 1. februāra, līdz pat pārejas perioda beigām 31. decembrī Lielbritānijā, tāpat kā līdz šim, iebraukt varēs vienkārši ar OCTA standartlīgumu, kas ir derīgs visās Eiropas Ekonomikas zonas valstīs, un papildus nevajadzēs iegādāties Zaļo karti.
"Sarunas ar Lielbritāniju par galīgajiem izstāšanās noteikumiem turpinās, un lielākai skaidrībai par iespējamajām izmaiņām jābūt līdz gada beigām, ko sarunvedēji nosprauduši kā gala termiņu. Ir pamats uzskatīt, ka pārejas periodā līdz 31.decembrim nekādas izmaiņas ierastajā kārtībā nesekos," skaidro Abāšins. Gadījumā, ja nākotnē tiks ieviesta robežkontrole uz Lielbritānijas robežas, tad pastāv iespēja, ka tiks piemērota arī apdrošināšanas esamības pārbaudes uz robežas. Tomēr šāda iespējamība ir maz ticama.
Līdzīgi kā ikviena Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts, arī Lielbritānija apņēmusies ievērot šīs sistēmas mērķus – nodrošināt transportlīdzekļu īpašnieku aizsardzību ārvalstīs attiecībā uz trešajai personai ceļu satiksmes negadījumā nodarītajiem zaudējumiem, nodrošināt cietušo mantiskās intereses.