Foto: Publicitātes foto

Leģendārā "Audi quattro" pilnpiedziņas sistēma šogad svin 40. gadadienu kopš tās pirmās prezentācijas Ženēvas autošovā tālajā 1980. gadā. Šo 40 gadu laikā vairāk nekā astoņi miljoni pircēju visā pasaulē ir izvēlējušies priekšrocības, ko sniedz "quattro". Savukārt Latvijā veiktās aptaujas dati liecina, ka vairāk nekā 80% Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju šobrīd labprāt izvēlētos automobili ar visu riteņu piedziņu.

"Pirms četrdesmit gadiem "Audi" prezentēja inovāciju, kas simbolizēja drošību, stabilitāti un veiktspēju. Šī inovācija bija "quattro" pilnpiedziņas sistēma, kuru pēdējās četrās desmitgadēs zīmola inženieri ir attīstījuši un pilnveidojuši, lai auto lietotājiem garantētu patīkamu un bezrūpīgu braucienu jebkuros laika un ceļa apstākļos," stāsta Ilgvars Ļubka, "Audi" zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

Ideja par visu riteņu piedziņas pasažieru automobili "Audi" inženieriem dzima 1976./1977. gada ziemā, kad Zviedrijas sniegotajos apstākļos tika salīdzināti aktuālie zīmola prototipi ar priekšējo riteņu piedziņu un praktiskais, vācu armijas vajadzībām radītais – "Volkswagen Iltis", kuram pilnpiedziņas sistēmu bija izstrādājis "Audi". Neskatoties uz "VW Iltis" salīdzinoši nelielo jaudu, tas viennozīmīgi pierādīja visu riteņu piedziņas pārākumu apgrūtinātajos un slidenajos braukšanas apstākļos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!