Lai samazinātu autoceļu slīdamību, valsts akciju sabiedrība "Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU) ziemas sezonā ceļus apstrādā ar mitro sāli, smilts-sāls maisījumu, smilti, šķembiņām vai veic rievošanu.
Asfalta seguma virsmas temperatūrai esot līdz -10°C, izmanto sāli. Tas samazina apledojuma veidošanās iespējamību, kausē ledu un sniegu, kā arī samazina slīdamību. Savukārt pie gaisa temperatūras zem -10°C izmanto smilts-sāls maisījumu, kas mazina slīdamību, jo tiek paaugstināta transportlīdzekļu riteņu saķere ar segumu.
Sāls ir efektīvākais slīdamības samazināšanas reaģents asfalta seguma autoceļiem. Tas saistīts ar to, ka šī materiāla funkcionālās īpašības ir sabalansētas ar tehnoloģiskajām izmaksām. Sāli slīdamības samazināšanai izmanto arī citās Eiropas valstīs, tajā skaitā Skandināvijā, apgalvo LAU.