Lēmums izdarīt izmaiņas satiksmes organizācijā, lai uzlabotu drošības apstākļus, ne vienmēr ir populārs un visiem ceļa lietotājiem pieņemams, taču satiksmes drošības – cilvēka dzīvības un veselības saglabāšanas – interesēm jābūt dominējošām, portālu "Delfi" informēja VAS "Latvijas Valsts ceļi".
Pirms kāda laika arī uz Jūrmalas šosejas posmā starp divlīmeņu pārvadiem uz lidostu (P133) un uz Rīgas apvedceļu (A5) tika likvidētas visas apgriešanās vietas, kas tolaik izsauca plašu sašutuma vilni autovadītāju vidū, jo ceļa garums, lai apgrieztos, kļuva par 13 kilometriem garāks. Taču visi satiksmes dalībnieki ātri pielāgojās šīm izmaiņām, savukārt satiksmes drošība ir uzlabojusies.
Plānojot satiksmes organizācijas izmaiņas, tika pasūtīts arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Ceļu drošības daļas audits. Tajā eksperti norāda, ka Medemciema gadījumā drošākā iespējamā un jau eksistējošā vieta ir divlīmeņu šķērsojums ar Rīgas apvedceļu. Tas atrodas tikai 3,5 kilometru attālumā no Medemciema krustojuma. Jelgavas šoseja ir valsts galvenās nozīmes autoceļš, kur maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir līdz pat 100 km/h, un tā funkcija ir nodrošināt ātru satiksmi starp reģioniem.
CSDD auditori norāda, ka šādas kategorijas ceļiem attālumam starp mezgliem jābūt ne mazākam kā pieciem, bet vēlams pat 10 kilometriem, un 3,5 kilometru ceļš, lai veiktu pilnu apgriešanās manevru, ir pilnībā pieņemams. Arī septiņi kilometri, kas ir ceļš līdz apgriešanās vietai un atpakaļ līdz Medemciemam, satiksmes drošības interesēm ir mazs attālums.
Septiņi kilometri ceļā vai cilvēka dzīvība nav salīdzināmas kategorijas. Tomēr arī dzīvības cena statistiski tiek aprēķināta – viens ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušais valstij izmaksā apmēram 500 000 eiro. Līdz ar to arī no šī viedokļa drošība ir izdevīgāka.
CSDD Ceļu drošības daļas atzinuma rezumējumā drošības eksperti kategoriski iebilst pret jaunas apgriešanās vietas izveidošanu Jelgavas šosejas (A8) posmā starp Medemciema krustojumu un divlīmeņu mezglu ar Rīgas apvedceļu (A5). Eksperti norāda, ka arī jauna apgriešanās vieta Rīgas virzienā no Medemciema nav uzskatāma par piemērotu risinājumu, taču tā ir jāparedz, lai apgriešanās manevram autovadītāji neizmantotu vēl mazāk piemērotas vietas.
Arī ceļu satiksmes negadījumu statistika uzrāda, ka Jelgavas šosejas (A8) un Rīgas apvedceļa (A5) divlīmeņu šķērsojuma drošības līmenis ir nepārprotami augstāks, nekā esošajam Medemciema krustojumam. No 2015. gada 1. janvāra līdz šodienai Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa krustojumā ir reģistrēti pieci negadījumi, no kuriem tikai vienā gadījumā cietušajiem ir bijuši viegli miesas bojājumi, savukārt Medemciema krustojumā kopš 2015. gada ir bijuši 28 negadījumi, viens bojāgājušais, viens cietušais ar smagiem miesas bojājumiem un 13 cietušie ar viegliem miesas bojājumiem. Lai arī uzbrauktuves uz divlīmeņu šķērsojumu ir būvētas pirms vairākiem desmitiem gadu, un neatbilst patlaban spēkā esošajiem standartiem, šajā krustojumā nav kreiso pagriezienu, kas arī padara šo vietu daudz drošāku.