Tehnoloģiju giganta "Apple" inženieris Valters Huans, kurš pirms nepilniem diviem gadiem Losandželosā ar "Tesla Model X" elektromobili ietriecās lielceļa barjerā un no gūtajiem ievainojumiem mira, vēl pirms tam bija sūdzējies par "Tesla" autopilota sistēmas kļūdīgo rīcību tieši šajā pašā ceļa posmā, liecina šonedēļ publicētie ASV Nacionālās transporta drošības padomes dokumenti.
Negadījumu joprojām izmeklējošās padomes dokumentos ir atklāts, ka Huans informējis sievu, ka "Tesla Model X" autopilota režīmā stūrējusi triecienu slāpējošās barjeras virzienā tieši šajā pašā ceļa posmā. "Apple" kompānijā par inženieri strādājošais vīrietis par šo "Tesla" bezpilota sistēmas kļūmi bija pastāstījis vēl arī savam brālim un kādam draugam, kuram arī īpašumā ir "Tesla Model X" spēkrats.
38 gadus vecais Huans bija nogādājis savu "Tesla Model X" uz dīlercentru un lūdzis salabot "navigācijas kļūdu", tomēr elektromobiļa ražotājs neesot spējis atkārtot šo problēmu un līdz ar to arī neko nemainīja navigācijas un autopilota sistēmas programmnodrošinājumā.
Bojāgājušā vīrieša ģimene tiesā iesūdzējusi ne tikai elektromobiļa ražotāju "Tesla", bet arī Kalifornijas Transporta departamentu. Huans taranēja lielceļa barjeras trieciena slāpētāju, kas bija bojāts 11 dienas iepriekš kādā citā satiksmes negadījumā un ceļa uzturētājs to nebija atjaunojis. Ņemot vērā, ka trieciena slāpētājs pirms betona barjeras bija bojāts, tas vairs nepildīja savu funkciju, un "Tesla" negadījumā uzreiz ietriecās betona sienā.
Savukārt kompānija "Tesla" negadījumā vaino pašu autovadītāju, jo tās autopilota sistēmas instrukcija paredz autovadītājam rokas visu laiku turēt uz stūresrata. Autoražotājam pārbaudot konkrētā "Model X" vadības sistēmas datus, atklājies, ka autovadītājs rokas no stūres noņēmis sešas sekundes pirms trieciena.