Ministrs ierakstā esot norādījis, ka ir personīgi apmeklējis Medemciemu, kura iedzīvotāji protestē pret VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) ieceri pārbūvēt krustojumu uz Jelgavas šosejas. Atbildot uz jautājumu par to, kā patika Medemciemā, Linkaits esot atbildējis: "Spriedām, cik būtu jāpiemaksā, lai piespiestu pārvākties tur uz dzīvi".
Kādam sociālā tīkla lietotājam paužot viedokli, ka amatpersonai šādi izteikties nepiedienas, ministrs aicināja viņu aizbraukt un paskatīties. "Starp purviem, augstsprieguma līnijām, zem lidmašīnu pacelšanās zonas, bijušo kooperatīvu teritorija bez pienācīga labiekārtojuma. Gatavojoties satikties ar Medemciema delegāciju, izstaigāju gan vienu šosejas pusi, gan otru, apskatīju pieturas, krustojumu," raksta politiķis.
Vēlāk viņš piebilst: "Man jautāja, ko es domāju par arhitektūru, es atbildēju. Protams, par gaumi nestrīdas, katram savs." Mēneša beigās ministrs plānojot tikties ar Olaines novada vadību, lai lūkotu, "kā varam ciematam palīdzēt".
Iedzīvotāji uzskata, ka ministra pirmā ieraksta izteikumi pārkāpj amatpersonas ētikas un morāles principus. Šis ieraksts gan pēc tā ekrānuzņēmuma publicēšanas "Facebook" grupā "Medemciema iedzīvotāju protesta akcija" ministra sociālajos tīklos vairs nav pieejams.
Tāpat iedzīvotāji uzskata, ka LVC pret viņiem vērš nomelnošanas kampaņu un sagroza faktus.
"Iedzīvotāji publiskajā telpā tiek dēvēti par pašnāvniekiem, lai gan jau no paša sākuma uzsver, ka konceptuāli nav pret krustojuma slēgšanu, bet ir par labāku un drošāku risinājumu, ko līdz šim diemžēl LVC nav sadzirdējuši," pauž iniciatīvas grupa.
Vienlaikus iedzīvotājiem nav pieņemama LVC informācijas sniegšana attiecībā uz Jelgavas šosejas salīdzinājumu ar Jūrmalas šoseju, kur ceļa posmā starp Rīgas apvedceļu un lidostas viaduktu tika likvidētas visas apgriešanās vietas. Medemciema iedzīvotāju veiktā izpēte liecinot, ka nevienam no šajā posmā ap Jūrmalas šoseju esošajiem ciemiem papildu nokļūšanai līdz mājām nav jāmēro vairāk par četriem kilometriem, nevis 13 kilometrus, kā to norādot LVC.
Nav apmierināti iedzīvotāji arī ar plašsaziņas līdzekļos izskanējušiem LVC apgalvojumiem, ka Medemciema krustojumu izmanto neliels skaits vietējo iedzīvotāju.
"Medemciema krustojumu izmanto ne tikai vietējie iedzīvotāji, bet arī tuvējās apkaimes novadu iedzīvotāji, tostarp Baložu, kā arī tie, kas ceļu cauri Medemciemam izmanto kā tranzīta ceļu starp A7 un A8," norāda vietējie.
Izbraucot no Medemciema uz Jelgavas šosejas, pie veikala izvietots liels plakāts, kas aicina iedzīvotājus parakstīties pret krustojumā paredzētajām satiksmes izmaiņām.
Jau ziņots, ka LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka jau ir noslēgts līgums par Medemciema krustojuma pārbūvi, kur darbus plānots sākt aprīlī-maijā. Paredzēts, ka šajā krustojumā satiksmes drošības uzlabošanai tiks likvidēts kreisais pagrieziens no Medemciema uz Jelgavu, kā arī kreisais pagrieziens no Rīgas uz Medemciemu.
Projekta realizācijai ir paredzētas 45 dienas un darbus veiks SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"". Kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.
Plānots, ka nokļūšanai no Medemciema uz Jelgavu būs jāpagriežas pa labi Rīgas virzienā un pēc 800 metriem uz šosejas būs izveidota apgriešanās vieta braukšanai pretējā virzienā.
Savukārt, lai no Rīgas nokļūtu uz Medemciemu, būs jābrauc garām esošajam krustojumam četrus kilometrus Jelgavas virzienā līdz divlīmeņu krustojumam ar Rīgas apvedceļu. Šajā krustojumā būs jāpagriežas braukšanai pretējā virzienā un jāmēro četri kilometri līdz Medemciemam.