"Viss ir vienkārši, ja mašīnu lieto tikai viens cilvēks. Bet, ja autobraucēji ir vairāki, tad situācija kļūst krietni sarežģītāka. Pēc ASV zinātnieku pētījuma, kas pagājušajā nedēļā publicēts "New England Journal of Medicine", vīruss uz plastmasas un nerūsējošā tērauda virsmām var izdzīvot pat vairākus desmitus stundu, tādēļ ir krietni jānopūlas, lai to turētu kārtībā," skaidro Bremze.
Intensīvi lietojot, mašīna ir jātīra un jādezinficē katru dienu
Ikdienā uzkrātos putekļus notīrām, virsmām vienkārši pārbraucot pāri ar lupatu. Tagad ar to būs par maz, jo tādā veidā no vīrusiem atbrīvoties nevar.
Ja mainās autovadītāji, tad dezinfekcijas pasākumi ir jāveic regulāri. Ikdienas dezinfekcijai vislabāk lietot mitrās salvetes, kuras ir piesūcinātas ar šķidrumu, kas satur 60 – 70% spirtu. Ja tādu nav, tad dezinfekcijas šķidrumu iesmidzina mikrošķiedras lupatiņā un virsmas notīra ar audumu. Izņēmums – skārienjūtīgie ekrāni, kurus šādi tīrīt nav ieteicams. Tādēļ, ja iespējams, būtu labi samazināt skārienjūtīgo ekrānu lietošanu vai tīrīt tos ar datoru, telefonu virsmām paredzētajiem līdzekļiem.
Runājot par ādas interjera kopšanu, eksperts skaidro, ka obligāti būtu jātīra ar ādu apvilkts ātrumpārslēgs un stūre. Ja ir bažas par ādas sēdekļu bojāšanu, tad var notīrīt mazu laukumu kādā mazāk redzamā vietā un pavērot materiāla reakciju. Tāpat jau savlaicīgi var ieplānot ādas salona kopšanu ar barojošiem līdzekļiem laikam, kad ārkārtas situācija beigsies.
Mašīnā jāuzstāda gaisa filtrs ar aktīvo ogli
Automašīnas salona gaisa filtrs ar aktīvās ogles slāni mazliet labāk aiztur sīkās daļiņas – kvēpus, ziedputekšņus, arī veselībai kaitīgās baktērijas, kas ir gaisā, tādēļ šajos apstākļos būtu piemērotāks. Īpaši svarīgi tas ir astmas slimniekiem, kas ir jaunā koronavīrusa izraisītās saslimšanas paaugstināta riska grupā.
Ikdienišķā situācijā filtrs ir jāmaina reizi gadā vai pēc nobrauktiem 15 000 kilometru, taču šobrīd ir ieteicams apsvērt tā nomaiņu ātrāk.