Lai arī plānveida ekonomikas valūta nav tieši korelējama ar mūsdienu kapitālistiskās ekonomikas naudas vērtību, žurnālisti kā pamatu izmantojuši "iztikas minimumu". Periodā no 1965. līdz 1975. gadam Padomju Savienībā cilvēka iztikas minimums bija noteikts 40 rubļu apmērā. Šodien Krievijā iztikas minimums ir noteikts 11 185 rubļu apmērā (131 eiro). Tādējādi viens tā laika padomju rublis ir līdzvērtīgs aptuveni 280 šodienas Krievijas rubļiem (3,29 eiro).
Rēķinot pēc šādas formulas, sanāk, ka "VAZ-2101" jeb pirmais žigulis, kas 1975. gadā maksāja 5620 rubļus, šodien maksātu 280 reizes vairāk rubļu jeb 1,57 miljonus rubļu (18 437 eiro). Par tādu naudu jau var iegādāties jaunu "Škoda Octavia" vai "Nissan Qashqai" modeli.
"Ausainais" zaporožecs jeb "ZAZ-968" savā pēdējā ražošanas gadā – 1972. gadā – jauns maksāja 3000 rubļu. Mūsdienu naudas vērtībā tas būtu aptuveni 840 tūkstoši rubļu (9865 eiro). Par tādu naudu mūsdienās var iepirkties "Dacia" sortimentā, piemēram, "Sandero" hečbeks vai "Logan" sedans par nepilniem 10 tūkstošiem pieejams jau pieklājīgā komplektācijā.
1975. gadā moskvičs maksāja nedaudz mazāk par žiguli – 4936 rubļus jeb, pēc "Rossiskaja gazeta" aprēķiniem, 1,38 miljonus šodienas rubļu. Par 16 201 eiro mūsdienās var nopirkt "Latvijas Gada auto 2020" titula ieguvēju "Škoda Kamiq" apvidnieku vai "Eiropas Gada auto 2020" titula ieguvēju "Peugeot 208" ar 101 ZS motoru un astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Lepnā "Volga" jeb "GAZ-21" tālajā 1970. gadā maksāja 8500 rubļu jeb 2,38 miljonus rubļu šodienas valūtas vērtībā. Tie ir 27 970 eiro – mūsdienu pārticības simbols "BMW X5" par to naudu jauns nesanāks, bet "Volkswagen Passat" sedans gan.
Joprojām ražošanā bez būtiskām izmaiņām esošais "UAZ-469" apvidnieks jeb bobiks 1975. gadā jauns maksāja 7000 rubļu, kas šodien būtu 1,96 miljoni Krievijas rubļu. Par šiem 23 tūkstošiem eiro sanāk "Volkswagen Tiguan" bāzes versija vai arī praktiski maksimāli aprīkots "Suzuki Vitara" apvidnieks ar visu riteņu piedziņu.