Foto: LETA
Gada sākums Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgū uzrādīja jau pirmās pazīmes par ekonomikas sabremzēšanos ar sešu procentu kritumu janvārī pret 2019. gadu. Februāra rezultāti cerīgi rādīja tirgus stabilizēšanos pirms martā Covid-19 pandēmijas izraisītā ārkārtas stāvokļa. Ar bažām tika gaidīti marta statistikas dati, kuri uzrāda ievērojamu tirgus kritumu 34% apmērā. Turpmākie divi mēneši būs kritiski nozarei, kas iezīmēs atlikušā gada ainu, portālu "Delfi" informēja Auto asociācijā.

Gada sākums jau norādīja uz ekonomikas atslābumu ar sešu procentu kritumu janvārī pret 2019. gadu, kam par pamatu kalpoja gan stingrā banku attieksme klientu izvērtēšanā saistībā ar "Money Wall" un citiem jaunievedumiem, kas būtiski sāka ietekmēt līzinga kompāniju finansējuma piešķiršanu, gan kravu pārvadājumu un loģistikas nozares ievērojamu biznesa rādītāju pasliktināšanos.

"Citadele Līzings & Faktorings", pārņemot "Unicredit Leasing" kompāniju, samazināja konkurenci tirgū, kā arī pārējo finansētāju ļoti skurpulozā klientu izvērtēšanas tendences palielināšanās rezultējās ar 40% finansējuma atteikumu apmēru darījumu finansēšanā, kas savukārt ievērojami ietekmēja tirgus izaugsmi auto tirdzniecībā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!