Foto: Publicitātes foto

Nobraukums un uzlādes ātrums ir vieni no svarīgākajiem elektromobiļa parametriem. Iespējams, nākotnē šie faktori zaudēs savu nozīmi. "Renault" īsteno testus, kuru mērķis ir attīstīt elektromobiļu dinamiskas bezvadu uzlādes tehnoloģiju.

Pēc elektromobiļu iespējamā nobraukuma paplašināšanas un uzlādes ātruma palielināšanas nākamais solis elektrotransporta attīstībā varētu būt dinamiskas elektromobiļu bezvadu uzlādes tehnoloģijas (DEVC) ieviešana.

Pirmie šāda veida testi ar "Renault" modeļiem jau ir notikuši. Īpašā trasē Satorī (Francija) divi "Renault Kangoo ZE" izmantoja uzlādi, braucot ar ātrumu 100 km/h. Tā bija daļa no FABRIC projekta, kura ietvaros uzņēmumi "Qualcomm Technologies" un "Vedecom" aprīkoja eksperimentālo trasi ar galveno DEVC sistēmas elementu, savukārt "Renault" uzstādīja sistēmas otro daļu divos "Renault Kangoo ZE" sērijveida automobiļos. Šie eksperimenti ir pierādījuši, ka uzlāde braukšanas laikā ir iespējama pat tad, ja transportlīdzeklis brauc ar ātrumu līdz 110 km/h.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!