Audi e-tron Sportback
Foto: Publicitātes foto

Ceturtdien, 7. maijā, pirmo reizi Latvijā "Audi" prezentējis pilnībā elektrisko un dinamisko "Audi e-tron Sportback" un īpaši šim modelim izstrādātu virtuālo 360 grādu tūri. Sportiskā kupeja pieejama divās dažādās veiktspējas versijās – "Audi e-tron Sportback 50 quattro" un "Audi e-tron Sportback 55 quattro" – un tā sākuma cena ir 74 000 eiro.

Dinamiskā SUV kupeja apvieno iespaidīgu jaudu – līdz pat 300 kW (408 ZS), vēl garāku nobraukšanas distanci – ar vienu akumulatoru uzlādi līdz pat 446 kilometriem un izteiksmīgu dizainu, kas izceļ kupejas eleganci un dinamisko dabu. Virtuālu "Audi e-tron Sportback" tūri iespējams turpināt digitālā saziņā ar "Audi" pārdošanas konsultantiem vai apskatīt klātienē "Audi" centros "Moller Auto Rīga" un "Moller Auto Lidosta", kur nodrošinātas visas piesardzības prasības, lai automobiļa apskate būtu droša.

"Mēs esam tur, kur ir mūsu klienti. Atbilstoši apstākļiem esam izvēlējušies virtuālu prezentāciju, kas mums paver arī jaunas iespējas, koncentrējoties uz mūsu progresīvajiem klientiem – "Audi e-tron Sportback" ir paredzēts tieši viņiem. Šis modelis ir sportisks, progresīvs, kā arī vienlaikus funkcionāls un videi draudzīgs," skaidro Ilgvars Ļubka, "Audi" zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

"Audi e-tron Sportback 55 quattro" visu riteņu piedziņa ļauj autovadītājam izbaudīt efektivitātes, veiktspējas un maksimāla līdzsvara mijiedarbību. Katra ass ir aprīkota ar asinhronu elektromotoru. Ar 265 kW (360 ZS) jaudu un 561 Nm griezes momentu divi standarta aprīkojumā esošie elektromotori nodrošina jaudīgu SUV kupejas paātrinājumu, kas nerada kaitīgos izmešus un ir praktiski nedzirdams. "Audi e-tron Sportback 55 quattro" 100 km/h ātruma sasniegšanai nepieciešamas vien 6,6 sekundes, bet "Boost" režīmā, kad piedziņa uz astoņām sekundēm rada 300 kW jaudu un 664 Nm griezes momentu, 5,7 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 200 km/h.

Garo distanču maršrutos "Audi e-tron Sportback 55 quattro" ātrās uzlādes stacijās ar līdzstrāvu (DC) iespējams uzlādēt līdz pat 150 kW. Nedaudz mazāk nekā pusstundas laikā akumulators sasniedz 80%. Uzlādi publiskajās maiņstrāvas (AC) uzlādes stacijās iespējams veikt ar standarta aprīkojumā iekļauto "Mode-3" kabeli. Tajā (AC) pieejama līdz 11 kW jaudas, un to iespējams palielināt līdz 22 kW ar otro uzlādes ierīci, kas papildu aprīkojumā būs pieejama 2020. gada otrajā pusē.

"Audi e-tron Sportback" ir 4,9 metrus garš, 1,9 metrus plats un 1,6 metrus augsts. Jaunajam "Audi e-tron Sportback" pieejamas 13 krāsu izvēles iespējas. "S line" modelis jo sevišķi izceļ Audi e-tron Sportback dinamisko dabu. Tas standarta aprīkojumā aprīkots ar 20 collu riteņiem un sporta pneimatisko balstiekārtu. Bamperim sānos ir izteiksmīgākas gaisa atveres, kas uzlabo gaisa plūsmu.

Ar 2,9 metru garenbāzi "Audi e-tron Sportback" nodrošina pietiekami daudz vietas pieciem braucējiem un bagāžai. Jumta augstums aizmugurē ir vien par 20 milimetriem zemāks salīdzinājumā ar "Audi e-tron". Kopā ar 60 litru lielu nodalījumu zem priekšējā pārsega, kurā atrodas arī automobiļa instrumentu komplekts un uzlādes kabelis, automobilim ir 615 litrus liela bagāžas ietilpība. Aizmugurējo sēdekļu atzveltņu noliekšana palielina bagāžas ietilpību līdz 1655 litriem.

"Audi" pirmo reizi sērijveida ražotā automobilī piedāvā digitālos "matrix LED" priekšējos lukturus kā augstākā līmeņa aprīkojumu. Šo lukturu gaisma, kas tiek sadalīta sīkos pikseļos, spēj ceļu izgaismot augstā izšķirtspējā. "Audi e-tron Sportback" digitālie "matrix LED" lukturi, kas papildu aprīkojumā būs pieejami 2020. gada otrajā pusē, veic vairākus uzdevumus. Uz lielceļiem joslas gaisma rada "gaismas paklāju", kas skaidri izgaismo autovadītāja joslu un dinamiski pielāgojas, kad autovadītājs to maina. Tādējādi tiek veicināta drošība uz ceļa. Savukārt orientēšanās gaisma aptumšotos posmos parāda automobiļa pozīciju joslā – jo sevišķi uz šauriem ceļiem vai lielceļu remontu zonās. Bet marķēšanas gaismas funkcija tiek izmantota apvienojumā ar papildu aprīkojumā pieejamo nakts redzamības asistentu. Gaisma automātiski pievērš uzmanību jebkuram uztvertajam gājējam, tādējādi samazinot riskus, ka autovadītājs nepamanīs gājēju braukšanas joslas tuvumā.

"Audi e-tron Sportback 55 quattro" akumulatoru sistēma uzglabā 95 kWh bruto enerģijas (86,5 kWh tīrās izmantojamās enerģijas) un darbojas ar 396 voltu nominālo spriegumu. Akumulatoru sistēma ir izturīga un droša pret avārijām, pateicoties stingram aizsargrāmim un alumīnija laminātam, kurā atrodas 36 šūnu moduļi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!