1. maijā Baltezerā notikušais ceļu satiksmes negadījums, kad motociklists ar pasažieri ietriecās automobiļa sānos, radījis sabiedrībā plašu rezonansi, strīdoties par to, kurš tad īsti tajā ir vainīgs. TV3 raidījums "Zebra" šo avāriju lūdza komentēt Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšniekam Normundam Krapsim un satiksmes ekspertam Oskaram Irbītim.
Avāriju komentē Normunds Krapsis: "Šobrīd norit izmeklēšana, tādēļ nevēlētos ieslīgt detaļās, bet, skatoties to video, domāju, jebkurš redz, ka motocikla vadītājs pārkāpj noteikumus, braucot pa ceļa horizontālo apzīmējumu. Tāpat, ja pieļaujam, ka avāriju nofilmējušais autovadītājs brauc ar atļautajiem 70 km/h, tad acīmredzams, ka motocikla vadītājs brauca ātrāk par šajā ceļa posmā atļauto."
"Man negribētos pārsteidzīgi secināt, kurš ir vainīgs, jo ir uzsākts kriminālprocess un būs ekspertīzes, kuras laikā vajadzēs noteikt, kāds bija motocikla iespējamais braukšanas ātrums pirms sadursmes. Tas, ko šeit redzu, ir jaunības pārgalvība," uzskata policijas priekšnieks.
"Es zinu, ka daudzus kaitina sauklis "Skaties divreiz!". Ņemot vērā, ka šis A1 autoceļš ir ar visai intensīvu satiksmi, izbraucot no Alderiem, autovadītājam būtu divreiz jāpaskatās un jāpārliecinās, vai patiešām ceļš ir brīvs un vai varam droši veikt iecerēto manevru. Skaidrs, ja mums būtu vairāk apļveida krustojumu, šādu sadursmju noteikti būtu mazāk," rezumē Krapsis.
Komentē satiksmes eksperts Oskars Irbītis: "Saliņa ir tā zona, kurā iebraukt ir aizliegts, un tas attiecas arī uz motocikliem! Atgādinu, ka motociklists drīkst braukt garām sastrēgumam, ievērojot piesardzību, bet paliekot savā joslā. Tātad, ja motocikla vadītājs ar automobili sadala vienu braukšanas joslu, tad motociklists drīkst apbraukt lēni braucošos vai stāvošos.
Jāatgādina, ka no drošības skatupunkta motociklista braukšanas ātrumam nevajadzētu būt lielākam par 10 km/h virs automobiļu ātruma attiecīgajā satiksmes plūsmā. Tas Latvijas ceļu satiksmes noteikumos nav rakstīts, bet citu valstu noteikumos tāds punkts ir minēts un ir pat tehniski pamatots lielums –, lai motociklists spētu laicīgi pamanīt potenciālu bīstamību un nobremzēt.
Šajā gadījumā motociklists pārvietojās diezgan ātri, būtiski apdraudot savu un pasažiera drošību, jo citi autovadītāji, galu galā, nerēķināsies ar to, ka pēkšņi motocikls brauc pa šo drošības saliņu.
Ja viņš būtu pietiekami lēni braucis savas joslas ietvaros, es domāju, ka viss būtu kārtībā un negadījums nebūtu noticis. Vēl viena lieta – video redzams, ka automobiļi pirms krustojuma sāk bremzēt. Ja jau motociklists pamanīja, ka blakus braucošie automobiļi sākuši bremzēt, tad kaut kāds iemesls bija, kāpēc viņi to darīja. Ja jau viņi sāka bremzēt, tad arī motociklistam vajadzēja uzmanīties un piebremzēt – negadījums, domāju, nebūtu noticis," uzskata Irbītis.
"Tomēr arī autovadītājam šajā krustojumā vajadzētu braukt ārā lēnām un pārliecināties par drošību no abām pusēm. Lai arī motocikls brauca pa drošības saliņu, tā vietā varēja būt arī neatliekamās medicīniskās palīdzības, ugunsdzēsēju vai policijas mašīna, kuriem, braucot uz izsaukumu, šo ceļa horizontālo apzīmējumu šķērsot ir atļauts un kuriem šādā avārijā neko nevarētu pārmest," rezumē satiksmes eksperts.
Jau rakstījām, ka 1. maija vakarā uz Tallinas šosejas pirms pagrieziena uz Alderiem notika ceļu satiksmes negadījums, kurā iesaistīts "Honda" motocikls un "Volvo" automobilis. Motociklists ar pasažieri apsteidza automobiļus pa ceļa horizontālo apzīmējumu, kuru nedrīkst šķērsot. Braucot gar pagriezienu uz Alderiem, motociklists nepamanīja, ka no turienes ārā brauc "Volvo" automobilis, lai pagrieztos braukšanai Rīgas virzienā. Rezultātā notika sadursme, pirms kuras motociklists pat nepaspēja īsti piebremzēt.
Ceļu satiksmes negadījuma rezultātā cieta motocikla vadītājs un pasažiere. Abi cietušie ar traumām tika nogādāti ārstniecības iestādē, portālu "Delfi" informēja Valsts policijā.