Foto: Shutterstock
Trešdien Eiropas Parlamentā apstiprinātie noteikumi, par kuriem jau iepriekš bija panākta vienošanās ar dalībvalstu ministriem, paredz marķējumā iekļaut ziņas par riepu energoefektivitāti, saķeri ar slapju ceļu un ārējo rites troksni.

Tālākā nākotnē marķējumā tiks iekļauta arī informācija par paredzamo nobraukumu, nodilumu un saķeri ar sniegu un ledu. Informāciju par nobraukumu un nodilumu marķējumā paredzēts iekļaut, kad būs pieejamas attiecīgas testēšanas metodes. Riepu dilšana lietošanas laikā ir ievērojams videi kaitīgās mikroplastmasas avots.

Jaunā marķēšanas sistēma attieksies arī uz lielas noslodzes transportlīdzekļiem (tā dēvētās C3 riepas), kurām pašlaik netiek piemērotas ES marķējuma prasības.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!