Foto: Shutterstock
Trešdien Eiropas Parlamentā apstiprinātie noteikumi, par kuriem jau iepriekš bija panākta vienošanās ar dalībvalstu ministriem, paredz marķējumā iekļaut ziņas par riepu energoefektivitāti, saķeri ar slapju ceļu un ārējo rites troksni.

Tālākā nākotnē marķējumā tiks iekļauta arī informācija par paredzamo nobraukumu, nodilumu un saķeri ar sniegu un ledu. Informāciju par nobraukumu un nodilumu marķējumā paredzēts iekļaut, kad būs pieejamas attiecīgas testēšanas metodes. Riepu dilšana lietošanas laikā ir ievērojams videi kaitīgās mikroplastmasas avots.

Jaunā marķēšanas sistēma attieksies arī uz lielas noslodzes transportlīdzekļiem (tā dēvētās C3 riepas), kurām pašlaik netiek piemērotas ES marķējuma prasības.

Marķējumam jābūt labi saskatāmam visās riepu tirdzniecības vietās – arī tiešsaistē –, un tajā būtu iekļaujams arī QR kods vienkāršai informācijas ieguvei.

Jaunās vieglo automašīnu un kravas auto riepu marķēšanas sistēmas mērķis ir palielināt patērētāju informētību par degvielas patēriņu, uzlabot drošību un samazināt trokšņa piesārņojumu.

Vienošanās vēl formāli jāapstiprina ES dalībvalstu ministriem. Noteikumi stāsies spēkā 2021. gada 1. maijā.

Jaunā riepu marķēšanas sistēma varētu par 10 miljoniem tonnu samazināt CO2 izmešu apjomu un radīt papildu apgrozījumu ražošanā deviņu miljardu eiro apjomā. Jaunā regula stāsies 2009. gadā pieņemta ES likuma vietā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!