'Norde' komerctransports
Foto: Publicitātes foto
Jauna dīkstāves gudrība vēsta: lai biznesu noturētu uz kājām, tas jāpārnes tiešsaistē un jāuzliek uz riteņiem. Kamēr auto tirgus kopumā šobrīd tur kāju uz bremzes pedāļa, atsevišķos tirgus segmentos valda piesardzīgs optimisms. Dati rāda, ka viena no šī laika biznesa veiksmes formulām ir komerctransports.

Pēc Auto asociācijas datiem, Covid-19 krīzes ietekmē aprīlī vērojams – 55% jaunu auto reģistrāciju kritums. Auto segments, kur saglabājas augstāka klientu aktivitāte, ir komerctransports, kur vienlaikus novērojams mazākais kritums – 32% –, un straujāk pieaugusi klientu aktivitāte.

"Ja parasti komerctransports veido apmēram ceturto daļu no visiem pasūtījumiem, šobrīd, mērot klientu interesi, tā īpatsvars tirdzniecībā sasniedzis teju pusi," atzīst autotirgotāja "Norde" tirdzniecības vadītājs Eduards Ptičkins.

Pieprasījums pēc komerctransporta balstīts racionālos, īstā biznesa domāšanā balstītos lēmumos. Pēc Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kameras datiem, šobrīd 31,3% no aptaujātajiem uzņēmējiem Latvijā izjūt pieprasījuma samazināšanos. Savukārt būtiski palielinājušies pārdošanas apjomi tiešsaistē, līdz ar to pastiprināti attīstās piegāžu ķēdes, kas rada prasību pēc autoparka palielinājuma.

Krīzes laikos, kā zināms, iegūst tie, kuri ātrāk piemērojas situācijai. Tie autosaloni, kuri piemērojas krīzes situācijai, saprot pieprasījumu tirgū, iedziļinās uzņēmēju problēmās un elastīgi pielāgojas, tie arī strādā un te notiek tirdzniecība. Ptičkins stāsta, ka "Nordē" pusi pieprasījuma sastāda "Renault" komerctransports un "Dacia" modeļi, savukārt otru pieprasījuma pusi sastāda "Nissan" un "Renault" vieglās automašīnas, kā arī pie mums Latvijā populārie krosoveri.

"Norde" komerctransporta nodaļa izveidojusi speciālu īstermiņa operatīvā līzinga piedāvājumu par komerctransporta nomu uz vienu gadu, jo risinājums ir nepieciešams šeit un tagad. "Galvenais šī piedāvājuma "āķis" ir izdevīgie nosacījumi un tas, ka automašīnām, kas kalpo uzticami, parasti klienti izvēlas pagarināt nomas termiņu," saka Ptičkins.

Tirgus tendences rāda, ka, neraugoties uz kritumiem vairākos segmentos, uzņēmumi, kuri savā darbībā izmanto komercauto, un auto tirgotāji, kuri elastīgi pielāgojas uzņēmumu interesēm, šobrīd tuvinājušies. ""Norde" ir atradusi labus sadarbības principus, jo saprot, kas vajadzīgs uzņēmējiem. Šīs krīzes īpatnība ir tā, ka attīstās tikai tie, kas ir elastīgi un gatavi smagi strādāt," rezumē "Norde" tirdzniecības vadītājs.

"Norde" dibināta 1995. gadā un ir viens no vadošajiem Latvijas auto tirdzniecības uzņēmumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!