Vācijas auto ražošanas uzņēmums "Volkswagen" trešdien bija spiests nākt klajā ar atvainošanos par reklāmu, ar kuru uzņēmums bija dalījies sociālajos tīklos un kas izpelnījusies pārmetumus rasismā.
Videoklipā redzams melnādains vīrietis, kuru pa ielu bīda un cilā milzīgas baltādaina cilvēka rokas. Klipa beigās pakāpeniski parādās vārdu "Der neue Golf" ("jaunais golfs") burti, un to izkārtojumā vienā brīdī daži saskatījuši vārdu "Neger" ("nēģeris").
"Bez šaubām – šis video bija aplams un bezgaumīgs," atzina uzņēmums, norādot, ka saprot dusmas un nepatiku, ko šī reklāma izsaukusi.
"Mēs no tās distancējamies un atvainojamies," teikts paziņojumā, uzņēmumam solot veikt izmeklēšanu un saistībā ar notikušo pieņemt atbilstošus lēmumus.
Reaģējot uz tīmekļa lietotāju sašutumu, uzņēmums sākotnēji skaidroja: "Kā jūs varat iztēloties, mēs esam pārsteigti un šokēti, ka mūsu stāsts [sociālajā tīklā] "Instagram" varēja tikt šādā veidā aplami interpretēts."
Tomēr arī šī reakcija izpelnījās jaunus pārmetumus, kādam tīmekļa lietotājam norādot: "Viss ir tikai iztēlošanās un pārpratums? Piedodiet, bet mēs neiztēlojamies rasismu."
Tad autoražotājs nāca klajā ar atvainošanos, vienlaikus uzsverot, ka uzņēmuma darbinieku vidū visā pasaulē atbalsta vairākas iniciatīvas, lai sekmētu daudzveidību un integrāciju.