Mazāk auto šī gada pirmajā pusē pārdots arī Baltijas valstīs, taču šeit auto pārdošanas kritums bijis mazāks, nekā vidēji Eiropā. No trim Baltijas valstīm vismazākais pārdošanas kritums šogad vērojams Lietuvā, kurai seko Latvija un Igaunija, kur auto tirdzniecība sarukusi visstraujāk.
Latvijā šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdotas 5297 jaunas automašīnas. Salīdzinot ar pagājušo gadu, pārdošanas apjomi samazinājās par 32,7%. Vispirktākie auto zīmoli šogad Latvijā bija "Toyota", "Volkswagen" un "Škoda".
Igaunijā no janvāra līdz maija beigām pārdotas 7531 automašīnas, kas ir par 34,6% mazāk nekā gadu iepriekš. Lielākā daļa igauņu devuši priekšroku tādiem zīmoliem kā "Škoda", "Toyota" un "Renault".
Savukārt Lietuvā šajā periodā pārdotas un reģistrētas 14 157 jaunas automašīnas, kas ir par 25% mazāk nekā tādā pašā periodā gadu iepriekš. Lietuvieši visbiežāk devuši priekšroku "Fiat" markai, kam seko "Toyota" un "Škoda".
ACEA prognozē, ka kopējais jaunu automašīnu tirdzniecības kritums Eiropas Savienības (ES) valstīs 2020. gadā kopumā varētu būt ap 25%, no iepriekš plānotajiem 12,8 miljoniem sarūkot līdz 9,6 miljoniem automašīnu.
"Koronavīrusa dēļ jauno automašīnu pārdošanas apjoma kritums Eiropā šogad sasniedza rekordu, kāds nebija pieredzēts kopš 2008.-2009. gada krīzes. Salīdzinoši slikta situācija jaunu auto pārdošanas tirgū ES valstīs bija vērojama arī 2012. gadā, kad pārdošanas apjoms kritās par 8,2%," stāsta "RIA.com Marketplaces" pārstāvis Artjoms Umanets.
Ņemot vērā tirdzniecības kritumu, daudzi auto tirgotāji šobrīd spiesti domāt gan par cenu pārskatīšanu, gan inovatīviem veidiem auto piedāvājumu popularizēšanai.
Salīdzinājumam labākās pozīcijās šobrīd ir auto tirgotāji, piemēram, Ukrainā, kur Covid-19 laikā auto pārdošanas kritums bija tikai 7,3% apmērā. Pirmajos piecos gada mēnešos Ukrainā šogad pārdotas kopumā 29 838 automašīnas, un populārākie auto zīmoli bija "Toyota", "Renault", KIA un "Škoda".