Daugavas labajā krastā, Rīgā, pie Spīķeriem, stāvvietas, kas iekārtotas sabiedriskā transporta joslā, ir lamatas, par ko draud sods tiem autovadītājiem, kuriem nav tiesību braukt pa šo joslu. Tieši tā gadījies kādam TV3 raidījuma "Zebra" skatītājam, tādēļ Pauls Timrots devās noskaidrot, kas šajā vietā organizēts nepareizi, kā šeit braukt "legāli" un kā šīs ceļu satiksmes noteikumu pretrunas atrisināt.
"Pareizi no šīs stāvvietas būtu izbraukt pirmajā iespējamā vietā, kur ir pārtrauktais apzīmējums, veicot pārkārtošanās manevru. Šajā gadījumā tas sanāk krustojumā – tiklīdz luksoforā ir zaļais atļaujošais signāls, jāpalaiž pa blakus joslu braucošos autovadītājus un jāveic pārkārtošanās manevrs blakus joslā. Pēc krustojuma sākas nepārtrauktais apzīmējums un turpinās sabiedriskā transporta josla, kur tie, kam tas nav atļauts, braukt nedrīkst," skaidro Māris Lūsis, CSDD transportlīdzekļu vadītāju eksaminācijas grupas vadītājs.
"Izrādās, ka visa šī te "C" zonas stāvvieta krastmalā ir lamatas, jo citkārt sabiedriskā transporta joslā drīkst iebraukt tikai, lai krustojumā nogrieztos pa labi," secina raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots.
"Īsti legāli jau nesanāk, bet satiksmes organizētājs gribējis apvienot gan sabiedriskā transporta joslu, gan stāvvietu, kas ir ļoti aktuāli Rīgai. Ja paskatāmies no Puškina ielas puses, tad taisni, lai iebrauktu stāvvietā, legāli drīkst tikai elektromobiļi, motocikli, mopēdi, taksometri un operatīvais transports," norāda Lūsis.
"Viens no risinājumiem būtu pārskatīt šī ceļa horizontālo apzīmējumu, kas varētu būt pārtraukts, lai autovadītājs varētu iebraukt šajās stāvvietās, nepārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus," ierosina CSDD pārstāvis.