Foto: Publicitātes foto

Pretendēt uz tehniskās apskates pakalpojumu sniegšanu varēs ikviens komersants, kas iesniegs konkursa nolikumam atbilstošu biznesa plānu un apliecinās finanšu pieejamību, norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāve Ieva Bērziņa.

Viņa skaidroja, ka pretendentiem netiks prasīta tehniskās apskates stacijas esamība piedāvājuma iesniegšanas brīdī. Konkursa uzvarētājiem tiks dots pietiekams laiks tehniskās apskates stacijas izveidošanai un visu prasību (stacijas kapacitāte, aprīkojums, kvalificēti darbinieki) nodrošināšanai. Iepirkumā uz vienlīdzīgiem noteikumiem drīkstēs piedalīties gan tie uzņēmumi, kuri šobrīd nodrošina autotransporta tehnisko kontroli, gan arī citi komersanti.

Bērziņa nevarēja nosaukt pat aptuvenu iepirkuma summu, norādot, ka katrā lotē komersantam būs jānorāda cena par kādu tas piedāvās sniegt tehniskās kontroles pakalpojumu konkrētā reģionā.

Jautāts, cik daļās jeb lotēs plānots iedalīt iepirkumu, Bērziņa skaidroja, ka, ņemot vērā Latvijas autoparku, tā iespējamās izmaiņas, kā arī konkrētā reģionā reģistrēto vieglo un kravas transportlīdzekļu skaitu, ir aprēķināts nepieciešamais tehnisko apskašu staciju skaits. Tās tiks izvietotas atbilstoši Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā 2020.-2030. gadam, kā arī reģionālās reformas projektā paredzētajam iedalījumam. Katrā reģionā būs sava iepirkuma lote, dodot iespēju piedalīties plašākam pretendentu lokam.

Plānoto tehniskās apskates stacijas tīklu novērtēja ārējais audits SIA "Ernst & Young Baltic" un atzina to par atbilstošu. Ņemot vērā auditoru sniegtos norādījumus, iespējams, ka kravas un vieglo transportlīdzekļu tehniskās apskates stacijas vienā reģionā varētu būt apvienotas vienā lotē.

Jau ziņots, valdība otrdien, 11. augustā, atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) priekšlikumu noteikt, ka CSDD automašīnu tehniskās apskates pakalpojumu jāiepērk, nevis jānodrošina pašai.

Jaunā tehniskās apskates sistēma paredz paplašināt tehnisko apskašu staciju tīklu, tostarp, Rīgā paredzot divas vieglo un divas kravas transportlīdzekļu tehniskās apskates stacijas, saglabāt vienotu pakalpojuma cenu un augstu kvalitāti visā Latvijā, mainīt kārtību kā tiks izraudzīti uzņēmumi, kuri veiks tehnisko kontroli.

Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroli valsts tehniskās apskates ietvaros šobrīd Latvijā veic četras CSDD akreditētas sabiedrības – SIA "Auteko&TUV Latvija", SIA "Autests", SIA "Scantest" un SIA "Venttests". Šīs sabiedrības nodrošina tehniskās kontroles pakalpojumus 31 tehniskās apskates stacijā Latvijas teritorijā. CSDD 30. novembrī sāks izsolēs pārdot tai piederošās "Auteko&TUV Latvija", "Autests", "Scantest" un "Venttests" kapitāldaļas, lai nodrošinātu godīgu un vienlīdzīgu tehniskās apskatrs konkurenci, kā arī varētu veikt neatkarīgu uzraudzību.

Latvijas-Vācijas kopuzņēmums "Auteko&TUV Latvija" reģistrēts 1994. gadā, un tā pamatkapitāls ir 532 500 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 7,568 miljoni eiro un peļņa 1,34 miljoni eiro. "Autoeko&TUV Latvija" 51% daļu pieder CSDD un 49% – Vācijā reģistrētam uzņēmumam "TUV International GmbH-Unternehmensgruppe TUV Rheinland".

"Autests" reģistrēts 1998. gadā, un tā pamatkapitāls ir 279 030 eiro. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 2,081 miljons eiro un peļņa – 331 570 eiro. "Autests" 80% daļu pieder SIA "Ogres servisa centrs", bet 20% – CSDD.

"Scantest" reģistrēts 1997. gadā, un tā pamatkapitāls ir 177 500 eiro. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 3,711 miljoni eiro un peļņa – 902 699 eiro. "Scantest" 51% daļu pieder Zviedrijā reģistrētam uzņēmumam "Carspect group", 29% daļu – SIA "CA 88", bet 20% daļu – CSDD.

"Venttests" reģistrēts 1998. gadā, un tā pamatkapitāls ir 284 802 eiro. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 282 712 eiro un peļņa – 66 624 eiro. "Venttests" uz pusēm pieder Ventspils pilsētas domei un CSDD.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!