Foto: Publicitātes foto
Automobiļa priekšrocības vislabāk izceļ tiešs salīdzinājums ar citiem līdzvērtīgiem auto. Šā iemesla dēļ vācu žurnāls “Auto Bild” veica piecu mazās klases apvidnieku salīdzinošo testu, kurā automobiļi tika vērtēti, ņemot vērā vairākus desmitus kritēriju. Par katru no kritērijiem automašīnām tika piešķirti punkti, un to kopsumma noteica piecinieka vietu sadalījumu.

“Auto Bild” testā visi pieci automobiļi pārstāvēja pilsētas jeb mazo SUV segmentu, un tiem ir līdzīgi tehniskie raksturlielumi: visiem auto ir uzstādīts trīs cilindru benzīna turbo dzinējs, un jauda priekšējiem riteņiem tiek novadīta caur manuālo transmisiju. Saskaitot visā vērtēšanas kritēriju paletē iegūtos punktus, absolūtā uzvarētāja titulu žurnāla testā ieguva “Peugeot 2008” (517 punkti). Aiz franču automobiļa ierindojās “Ford Puma” (513), “Opel Crossland X” (505), “Nissan Juke” (503) un “Hyundai Kona” (493).

Konkurence autobūvē pašlaik ir tāda, ka kļūdas nedrīkst pieļaut un atslābšanai nav vaļas. Autoražotājiem nākas krietni vien pacīnīties, lai patērētājus pārsteigtu. Ja kādā modelī parādās inovācijas, tās drīz vien atklāj arī citi ražotāji un ievieš savos modeļos. Tā kā konkurence šajā segmentā ir īpaši sīva, “Auto Bild” ekspertiem vērtēšana nebija viegla.

Testa pārskats

Testa kritērijus būtībā var iedalīt vairākās lielās kategorijās: virsbūve jeb auto korpuss, komforts, gaitas īpašības, vadāmība jeb kontrolējamība, ekoloģija un savienojamība. Ievērojamu skaitu punktu automobiļi arīdzan ieguva par ekspluatācijas izdevumiem. Piemēram, "Ford Puma" saņēma augstu novērtējumu, jo modelim ir zemas obligāto apkopju izmaksas un uz servisu var doties tikai ik pēc 30 tūkstošiem kilometru. Tajā pašā laikā ražotāja garantija šim automobilim ir visīsākā – tikai trīs gadi.
Foto: Publicitātes foto
“Opel Crossland X” saņēma vislabāko novērtējumu virsbūves kategorijā, īpašu atzinību izpelnoties interjera funkcionalitātei un bagāžas novietošanas iespējām, kamēr “Peugeot” krosoverā “Auto Bild” eksperti sevišķi izcēla inženieru veikumu komforta jomā. Franču auto saņēma labākās atzīmes par komfortu aizmugurējā sēdeklī, zemu trokšņu līmeni salonā, kā arī balstiekārtas īpašībām, kas būtībā atspoguļo, cik labi atrasts līdzsvars starp komfortablu un dinamisku gaitu.
Foto: Publicitātes foto

Vienīgais auto, kas sliktā nozīmē īpaši izcēlās “Auto Bild” vadāmības testā, bija “Crossland X”. Auto saņēma ievērojami vājāku novērtējumu nekā konkurenti, turklāt īpaši lielas pārdomas ekspertos radīja automobiļa bremzēšanas īpašības.

Vērtējot mašīnas savienojamību – multimediju sistēmu, viedtālruņa pievienošanas ērtumu un audio sistēmu – visvairāk punktu saņēma "Puma". Ekspertu skatījumā virkne funkciju šajā auto ir ērti pārvaldāmas ar balss komandām. Ekoloģijas parametru kategorijā “Auto Bild” savukārt izvērtēja degvielas patēriņu, oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzumu, kā arī ārējo trokšņu līmeni. Summējot šos datus, par videi draudzīgākajiem automobiļiem tika atzīti “2008” un “Puma”.

Cena un kvalitāte

Saskaitot visu parametru izvērtēšanas rezultātus un aprēķinu formulā iekļaujot arī mašīnas cenu, eksperti noteica cenas-kvalitātes attiecību un rezultātu prezentēja naudas izteiksmē. Par absolūto uzvarētāju pēc šī kritērija kļuva “Peugeot 2008”, savukārt “Ford Puma” ierindojās pēdējā vietā. Ne velti, jo “Ford” modelis izrādījās vairāk nekā trīs tūkstošus eiro dārgāks par franču krosoveru.
Foto: Publicitātes foto

Lai arī žurnāla “Auto Bild” testi ir balstīti mērījumos, nevis subjektīvās emocijās vai simpātijās, automašīnas izvēlē bez uzvaras šādā testā noteikti jāņem vērā arī katra pircēja individuālās prasības. Tikai tad, kad viņa priekšstatam par ideālo auto atbildīs ne tikai cenas-kvalitātes attiecība, bet arī dizains, komforts un spēja apmierināt vajadzības, pircējs būs apmierināts. Šādi testi pircējam norāda virzienu, kurā raudzīties, tie palīdz izvērtēt lēmumu – pirkt vai nepirkt to vai citu auto. Tomēr ārkārtīgi svarīgi ir iekāroto auto arī izmēģināt, iesēsties sēdeklī un pārbaudīt, kā tas darbojas.

“SUV segments kļūst aizvien populārāks, un tas jo īpaši jāattiecina uz mazajiem SUV, kuri izmēru dēļ ir ideāli piemēroti pilsētas satiksmei, savukārt klīrenss ļauj komfortabli braukt vieglos bezceļos. Šo iemeslu dēļ konkurence ir sevišķi sīva, un noteicošas var būt pavisam nelielas nianses. Tādējādi šie testi pircējiem ir nozīmīgs ceļvedis sarežģītajā mazo SUV pasaulē,” norāda “Auto Bild Latvija” galvenais redaktors Toms Timoško un piebilst, ka testa uzvarētājs “Peugeot” “no konkurentiem atšķiras ar atraktīvu eksterjeru un futūristisku interjera dizainu, ko papildina inovatīvas tehnoloģijas, piemēram, digitāls 3D instrumentu panelis”.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!