Elektriskais “Volkswagen ID.3” spējis bez atkārtotas uzlādes nobraukt 531 kilometru – par 111 kilometriem vairāk nekā autoražotāja norādītā šī modeļa sniedzamība pēc WLTP cikla. Brauciens, ar kuru demonstrē VW jaunā hečbeka energoefektivitāti, notika no Vācijas pilsētas Cvikavas, kur tiek ražots “ID.3” modelis, līdz Šveices pilsētai Šafhauzenai.
Šajā ekomaratonā tika izmantota “VW ID.3 1st Pro Performance” versija, kura aprīkota ar šim modelim vidējās energoietilpības (58 kWh) akumulatoru un 204 zirgspēku elektromotoru. Aptuveni 44 procentus ceļa elektromobilis brauca pa lielceļiem, bet atlikušos 56% – piepilsētas ceļiem. Kopumā ceļā tika pavadītas deviņas stundas un sasniegts vidējais braukšanas ātrums 56 km/h.
Automobili pilotēja Fēlikss Egolfs, kurš ir regulārs ekomaratonu rekordu uzstādītājs. Tik labus braukšanas ekonomijas parametrus viņam izdevies sasniegt, jo akseleratora pedālis paātrinājumam tiek izmantots tikai pēc nepieciešamības un pamatā ļaujot elektromobilim ripot brīvgaitā, savukārt uz lielceļiem tika izmantots aizvējš, braucot aiz kravas automobiļiem.
Turklāt braucienā Egolfs nebija viens, automobilī bija vēl papildu 250 kilogramu svars – video operators ar specializēto tehnisko aprīkojumu filmēšanai. Papildu taupīšanai Egolfs automobiļa salona ventilāciju un audio sistēmu ieslēdza tikai pēc vajadzības. Savukārt visa brauciena laikā automobilim bija ieslēgtas tuvās gaismas.
Rezultātā brauciena vidējais patēriņš bija 10,9 kWh uz 100 km, kas ir krietni mazāk nekā autoražotāja norādītie 14,5-15,4 kWh uz 100 km.
“VW ID.3” tika prezentēts pagājušā gada septembrī Frankfurtes autoizstādē. Simtprocentīgi elektriskais “ID.3” pieejams ar 150 vai 204 ZS elektromotoru, kā arī akumulatoru komplektu ar 45, 58 vai 77 kWh energoietilpību. Atkarībā no izvēlētā akumulatora “ID.3” sniedzamība, pēc ražotāja datiem (WLTP ciklā), ir attiecīgi 330, 420 un 550 km.
Tirdzniecībā Latvijā “VW ID.3” nonāks šoruden un maksās no 40 915 eiro.