Jauns Baltijas rekords – "Hyundai Kona EV" braucienā bez atkārtotas lādēšanas uzstādīja 874,9 km rekordu. "Hyundai" elektromobiļa akumulatora darbības laiks tika testēts Pērnavā, Audru trasē.
Papildu "Kona" modelim ar 64 kWh akumulatoru testēts tika arī "Ioniq Electric" (38 kWh), kas rezultātā sasniedza 529,4 km rekordu, un tā vidējais enerģijas patēriņš bija 7,1 kWh (rūpnīcas norādītais –13,8 kWh).
"Hyundai Motor Baltic" 6. oktobrī, pulksten 8.15, Audru trasē uzsāka īpašu izmēģinājumu, lai pārbaudītu "Kona EV" modeļa ar 64 kWh akumulatoru maksimāli iespējamo nobraukumu. "Hyundai" Vācijas kolēģi augustā organizēja analoģisku izmēģinājumu Vācijā, Lausicringas trasē, tādēļ izplatītājs Baltijā kopā ar žurnālistiem nolēma organizēt šādu pašu izmēģinājumu un pārbaudīt elektroautomobili agra rudens laikapstākļos. Visu automobiļu lādēšanas lūkas godīguma ietvaros tika aizzīmogotas ar īpašām uzlīmēm.
Neskatoties uz vējainajiem un skarbajiem rudens laikapstākļiem, "Kona Electric" (64 kWh) nobrauca rekordlielu attālumu – 874,9 km un 836,9 km. Automobiļu energopatēriņš bija attiecīgi 7,4 kWh un 7,5 kWh. Rūpnīcas oficiālā WLTP standartvērtība ir 14,7 kWh uz 100 km. Saskaņā ar WLTP rūpnīcas apstiprinātais oficiālais braukšanas attālums ir 484 km.
Izmēģinājums bez pārtraukumiem ilga 35 stundas, pavisam izmēģinājumā piedalījās astoņi dažādi vadītāji – Igaunijas un Lietuvas autožurnālisti un "Hyundai Motor Baltic" darbinieki. Pēc katra divu stundu brauciena importētājs fiksēja pārstāvja rādījumu un rūpējās par to, lai vadītāja maiņa noritētu iespējami vienmērīgāk. Otrajā vietā ierindotā "Kona" rezultāts trasē bija attiecīgi 33 stundas un 56 minūtes.
Labāko rezultātu vienatnē sasniedza lietuviešu žurnālists Vitolds Milius, kurš brauca 35 stundas pēc kārtas un uzlaboja savu personīgo "Kona EV" rekordu par 164,73 km. Iepriekšējo rekordu Milius uzstādīja 2019. gadā Viļņas ielu un šoseju braucienā. Starplaikos neveicot uzlādi, 30 stundu laikā viņš ar "Kona EV" nobrauca 710,17 km.
"Hyundai Ioniq", veicot uzlādi vienu reizi, 21 stundas laikā nobrauca 529,4 km (saskaņā ar rūpnīcas oficiālo WLTP –311 km), kā elektropatēriņu uzrādot 7,1 kWh.