Foto: TV3 raidījums "Zebra"
Vairumam pēc 2000. gada sākuma ražoto dīzeļdzinēja automašīnu ir uzstādīts kvēpu filtrs, kas mazina šādu spēkratu dūmainību. Tomēr satiksmē ir redzami gana moderni dīzeļa auto, kuri paātrinoties aiz sevis atstāj melnu kvēpu mākoni... Kāpēc tā un vai dīzeļdzinēja kvēpa filtru drīkst izgriezt, lai motoram būtu vieglāk "elpot", skaidro TV3 raidījums "Zebra".

"Dīzeļdzinēja kvēpu filtra izgriešana nav pieļaujama un ikgadējās tehniskā apskatē transportlīdzekļiem to kontrolē. Labā ziņa ir tā, ka tehniskajā apskatē var kontrolēt, vai šis cieto daļiņu filtrs ir uzstādīts vai ir izgriezts ārā. Ja tas ir izgriezts, tad tas tiek vērtēts kā defekts un tehniskās apskates uzlīmi auto īpašnieks nesaņems," komentē Jānis Liepiņš, CSDD transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks.

"Tāpat tehniskajā apskatē tiek vērtētas motora atgāzes. Ja ir stipra dūmošana un to apstiprina arī mēraparāts, tad arī būs negatīvs vērtējums. Savukārt jaunākiem automobiļiem tehniskajā apskatē tiek pārbaudīti arī diagnostikas dati, pieslēdzoties automobiļa borta elektroniskajai sistēmai. Ja šī sistēma parāda, ka automobilim ir problēmas ar atgāzēm, arī tad automobilim tehniskajā apskatē pozitīva vērtējuma nebūs," norāda Liepiņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!