"Dīzeļdzinēja kvēpu filtra izgriešana nav pieļaujama un ikgadējās tehniskā apskatē transportlīdzekļiem to kontrolē. Labā ziņa ir tā, ka tehniskajā apskatē var kontrolēt, vai šis cieto daļiņu filtrs ir uzstādīts vai ir izgriezts ārā. Ja tas ir izgriezts, tad tas tiek vērtēts kā defekts un tehniskās apskates uzlīmi auto īpašnieks nesaņems," komentē Jānis Liepiņš, CSDD transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks.
"Tāpat tehniskajā apskatē tiek vērtētas motora atgāzes. Ja ir stipra dūmošana un to apstiprina arī mēraparāts, tad arī būs negatīvs vērtējums. Savukārt jaunākiem automobiļiem tehniskajā apskatē tiek pārbaudīti arī diagnostikas dati, pieslēdzoties automobiļa borta elektroniskajai sistēmai. Ja šī sistēma parāda, ka automobilim ir problēmas ar atgāzēm, arī tad automobilim tehniskajā apskatē pozitīva vērtējuma nebūs," norāda Liepiņš.