"Lai mēs izglābtu pasauli, nav jēgas braukt tikpat daudz vai vairāk ar elektromobili. Jēga ir nebraukt. Ja pasaules iedzīvotāju lielākā daļa dzīvo pilsētās, tad kam viņiem automašīna? Jādomā, kā attīstīt sabiedrisko transportu – uztaisām elektrisku tramvaju, vilcienu vai elektrisku jebko citu un tad tur arī tērējam to pārvietošanās enerģiju, nevis katram izsniedzam četrvietīgu automobili ar kondicionētāju, drošības spilveniem un 200 km/h maksimālo ātrumu," video intervijā portālam "iAuto" pauž Pauls Timrots.
"Kam mums Latvijā vajadzīgs automobilis, kas spējīgs braukt ar 200 km/h? Mums iesmērē to, kas ir derīgs Vācijai, bet mēs kā muļķi to pērkam. Mums pietiek ar automašīnu, kas spējīga braukt ar 80 km/h, patērē trīs litrus degvielas un ir divvietīga. Bet mums te iesmērē kaut kādus "Audi A6" ar airbegiem, automātu, kondicionētāju un kaut kādu līniju asistentu, kurš te nestrādā, jo mūsu ceļiem nav līniju. Mēs pērkam pilnīgi bezjēdzīgas un greznas lietas. Būtībā kā balles kleitā iet uz pirti – tā mēs te Latvijā dzīvojam," uzskata Timrots.
"Ja vēlaties rūpēties par ekoloģiju, tad beidziet vazāties apkārt! Tas vājprāts, ka visi vienkārši aiz gara laika brauc uz kaut kādām Maldīvām, Tenerifi, Ēģipti vai Bali, nozīmē tikai to, ka sabiedrība ir pārēdusies, pārāk resna un tai nav kur naudu likt. Tā visa ir ākstīšanās! Pasaule nevar izdzīvot, ja visi vālē apkārt ar kruīza kuģiem. Tas viss ir patēriņš un kapitālisms –, ja no tā visa netiksim vaļā, būs sūdi," pauž pieredzējušais autožurnālists.
"Kamēr mēs nesapratīsim, ka kapitālisms mūs dzen vienkārši kapā, jo planētai Zeme resursu ir tik, cik ir, bet mēs to nemitīgi patērējam – tikmēr labāk nekļūs. Patiesībā ir jādomā, kā braukt mazāk, nevis spriedelēt – braukt ar elektrību vai benzīnu. Degvielas tipam nav nozīmes, svarīgi ir patērēt mazāk! Beidziet rīt un beidziet tērēt!" mudina Timrots.
"Automobiļu tirgotāji tagad var berzēt rokas, jo visi tie, kuri pirms 10 gadiem nopirka dīzeļauto, tagad pirks elektromobiļus. Kaut kur gan būs jānogrūž tie vecie "dīzeļi", piemēram, mongoļiem vai kazahiem, un tad mēs visi varēsim forši dzīvot. Bet tas viss ir patēriņš – no jauna uzražotas automašīnas un jauni degvielas veidi."
"Saistībā ar elektromobiļiem – mūs visu laiku potē uz to, ka tūlīt zinātnieki saņemsies, sapūtīs vaigos un nu tik būs. Bet cik gadus mums to jau sola? Kādus jau 20 gadus, kopš ražošanā nonāca pirmais "Toyota Prius" hibrīds. Nu, un kāds ir progress šajos 20 gados? Ja salīdzinām ar periodu, kad Karls Bencs izgudroja pirmo automobili, tad 20 gadus vēlāk jau brauca Lemānā, bija uzbūvēta Brūklendas trase un automobiļi traucās ar 200 kilometriem stundā. Bet elektromobiļu jomā? Kā braucām, tā arī braucam, tikai baterijas resnākas kļuvušas," novērojumos dalās Pauls Timrots.
"Elektromobilis uzstādītā akumulatora komplekta dēļ ir par kādu pustonnu smagāks nekā tā paša ražotāja un tādu pašu gabarītu spēkrats ar iekšdedzes dzinēju. Ar šo "laimes ratu" braucot, visu laiku līdzi jāvadā pustonna lieka svara salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinēju. Un tad teikt, ka te ir "zaļums", ja katru reizi jāizkustina lieka pustonna – tu tik un tā tērē enerģiju. Pat ja tā ir elektroenerģija, tā tik un tā ir enerģija."
Lai arī Pauls Timrots uzskata, ka vienkārši "veco auto" nomaiņa ar elektromobiļiem ekoloģiskās problēmas pasaulē neatrisinās, viņš "līdz pēdējam" pie iekšdedzes dzinēja auto turēties neplāno: "Kad elektromobiļiem būs normāla cena, dodiet tik šurp! Piemēram, "Volkswagen ID.3" šobrīd pieejamā versija maksā ap 50 tūkstošiem eiro – par to naudu var nopirkt diezgan labu limuzīnu. Bet tad, kad "ID.3" būs pieejams ar mazāku elektromotoru un akumulatoru par divkārt zemāku cenu, tad tik dodiet šurp! Ja man vajadzētu jaunu automašīnu, būtu ar mieru ko tādu pirkt."