Šogad nominācijā piedalās pieci automobiļi: elektroauto "Audi e-tron Sportback", "Kia Sorento", "Land Rover Defender", "Mercedes-Benz GLB" un "SEAT Ateca".
Smilšu pakalnos sevi labi apliecināja gan tāds "premium" segmenta smagsvars, kā elektroauto "Audi e-tron Sprtback", gan salīdzinoši demokrātiskākais "SEAT Ateca". Šādos apstākļos kārtējo reizi bija iespēja uzskatāmi pārliecināties par dažādu moderno palīgsistēmu efektivitāti. Tiešām ir visnotaļ pārsteidzoši, ko spēj paveikt pat šķietami smagnējs un uz šosejas komfortu orientēts krosovers.
"Audi e-tron Sprtback" nodemonstrēja, ka elektroauto ar tā vienmērīgo un viedo griezes momenta sadali starp riteņiem ir pārsteidzoši efektīvs smilšainā bezceļā, turklāt pārgājības īpašības krietni uzlabo iespēja ar pneimopiekares palīdzību pacelt virsbūvi un tādējādi ievērojami paaugstināt klīrensu. No testa dalībniekiem ar šādu opciju varēja padižoties arī "Land Rover Defender".
Savukārt ietilpīgie ģimenes krosoveri ar septiņām sēdvietām "Kia Sorento" un "Mercedes-Benz GLB" par spīti savam primārajam mērķim – komfortabli un cienīgi pārvietot savus pasažierus pa dažādas kvalitātes ceļiem, nebūt nebija peramie zēni smilšainos bezceļos. Protams, šo solīdo automobiļu vadītājiem jāsaglabā veselais saprāts, lai neapskādētu priekšējo bamperu apakšējos spoilerus un spožo lakojumu.
Pārsteidza "SEAT Ateca" sniegums, kura galvenais trumpis, salīdzinot ar citiem šā testa dalībniekiem, bija relatīvi mazais svars un kompaktie izmēri. "Ateca" modernā pilnpiedziņas sistēma nodrošināja visnotaļ pārliecinošu sniegumu pat ar vasaras riepām.
Citā līgā spēlēja apvidus auto "Land Rover Defender", kura konstrukcija un tehniskais aprīkojums ir īpaši piemēroti smagu bezceļu pārvarēšanai. Šķiet, ka katram, kurš izkāpa no piepaceltā "Defender", seju rotāja plats smaids.
"Latvijas Gada auto 2021" konkursa žūrijas darbs turpinās. Fināla balsojums un laureātu paziņošana notiks tiešraidē 3. decembrī.