Foto: Raimonds Volonts

Automobiļu dizaineri dažkārt ir spiesti strādāt ārkārtīgi neparocīgos rāmjos – viņu radošo brīvību ierobežo automobiļu pasīvās drošības noteikumi, kā arī vides prasības. Taču auto, kuri šogad ir pieteikti konkursam "Latvijas Gada auto 2021", ir apliecinājums tam, ka ir iespējams radīt lieliskus spēkratus, arī ievērojot visas prasības. Jo īpaši ar efektīgu dizainu izceļas daudzi pilsētas apvidnieki.

"Nissan Juke", "Peugeot 2008", "Renault Captur", "SEAT Ateca" un citi sacenšas modeļiem bagātajā un ārkārtīgi populārajā pilsētas krosoveru segmentā.

"Peugeot" šajā klasē piedāvā pat divus modeļus – "2008" ar iekšdedzes dzinējiem un elektrisko "e-2008". Tā akumulatoru iespējams uzlādēt ar līdz pat 100 kW lielu jaudu, un ar akumulēto enerģiju pietiek, lai paveiktu 320 km distanci (WLTP ciklā).

"Šis modelis ir nopietns apliecinājums, ka "Peugeot" ir pilnībā pārvarējis iepriekšējo krīzi un pa šiem gadiem kļuvis par daudz modernāku autoražotāju," saka izdevuma "Profi" redaktors un konkursa "Latvijas Gada auto" žūrijas biedrs Guntars Pulss.

"Peugeot 2008" izceļas ar tā atraktīvo eksterjera dizainu, braukšanas komfortu un zemajām ekspluatācijas izmaksām. Pēc Pulsa domām, šis modelis lieliski demonstrē kompānijas jauno dizaina virzienu. "LED lukturi izskatās ļoti iespaidīgi. Kopumā tas ir viens no pievilcīgākajiem automobiļiem klasē, un šajos laikos, kad nemaz nav tik daudz spilgtu auto, "2008" šķiet viens no vitālākajiem – gan izskata, gan braukšanas īpašību ziņā," saka Pulss.

Viņa ieskatā, krāsojumu klāsts ir viena no lietām, kas "Peugeot" izceļ īpaši. Citi ražotāji saglabā konservatīvu pieeju un pārsvarā piedāvā t.s. neitrālās jeb drošās krāsas: melno, balto, pelēko vai sudraba, savukārt franču kompānija iet drosmīgāku ceļu un izmanto spilgtas krāsas – zilo, oranžo u.c.

Normunds Avotiņš, "TV Auto Ziņu" un "Star FM" raidījuma "Starteris" vadītājs, piekrīt, ka "Peugeot 2008" izceļas ar izskatu. "Latvijas Gada auto" žūrijas ilggadējā biedra ieskatā, franču autoražotājs mēģina radīt atšķirīgu stilu un kompānijai tas izdodas.

""2008" nav mākslīgi "saldināts", tāpēc nav pakļauts stereotipiem. Ja jūs palūkojaties uz dažiem mazajiem SUV, var redzēt, ka tiem piešķirtais vizuālais tēls ir orientēts uz sieviešu auditoriju. Ar šo "Peugeot" modeli var braukt jebkurš," domā Avotiņš.

Avotiņš ir apmierināts arī ar pilsētas SUV ergonomiku – vadītāja sēdekli, nelielo stūresratu un 3D instrumentu paneli. Pēdējais jo īpaši rada iespaidu, ka sēžat jaunākās paaudzes automobilī.

Patīkamās sajūtas, ko sniedz "2008" SUV kabīne, atzīmē arī Pulss. Eksperts atzinīgi vērtē interjeru, kas izgatavots, izmantojot augstas kvalitātes materiālus, un pat zemāk izvietotie apdares paneļi ir no mīkstas plastmasas.

"Man patīk 3D panelis. Tā ir tāda pati projekcijas sistēma, kādu citos automobiļos izmanto informācijas atainošanai vējstiklā, bet šeit tā ir instrumentu panelī. Tas nav dārgi un labi izskatās. Kolīdz apsēžaties vadītāja vietā, jūs saprotat, ka automobilis atbilst mūsdienu standartiem," spriež "Profi" pārstāvis.

"2008" izpelnījās Pulsa komplimentus arī par akustisko komfortu – kluso kabīni un trokšņu līmeni, braucot 100 km/h. "Nedzird riepu radīto troksni, nav vēja svilpšanas. "2008" rada liela un solīda braucamā iespaidu," teic eksperts.

1,2 litru benzīna turbomotors ir pietiekami jaudīgs un, pēc Pulsa domām, ļoti saskanīgi darbojas ar automātisko pārnesumkārbu. Versija ar elektrisko motoru darbojas vēl plūdenāk, bet, kā spriež eksperts, dažus klientus atbaida augstā sākumcena – par spīti faktam, ka ilgtermiņā, pateicoties zemām ekspluatācijas izmaksām, elektriskais modelis ir gandrīz līdzvērtīgs mašīnai ar iekšdedzes dzinēju.

Avotiņš norāda, ka 1,2 litru turbomotors labi līdzsvaro automobiļa dinamiku un degvielas ekonomiju, bet, ja runa ir par ikdienas braucieniem, tuvākas iepazīšanas vērts ir "e-2008".

"Vienalga, vai jūs dzīvojat Rīgā, tās apkārtnē vai kādā no mazajām pilsētām tās tuvumā, jūs mierīgi varat aizbraukt uz darbu, nokārtot citas darīšanas un vakarā atgriezties mājās. Tur jūs varat uzlādēt auto pa nakti," komentē "TV Auto Ziņu" vadītājs. Pēc Avotiņa domām, gaitas rezerve, ko piedāvā "e-2008", ir pietiekama. Viņš novērojis, ka vadītāju vidējais darbadienas nobraukums nepārsniedz 50 km.

Franču ražotājs pircējiem vēlas sniegt izvēli, tālab līdzās modernajai elektriskajai piedziņai ir pieejami gan benzīna motori, gan dīzeļdzinējs, un "2008" ir viens no nedaudziem B segmenta modeļiem, ko var aprīkot ar tik daudziem dažādiem motoriem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!