Foto: TV3 raidījums "Zebra"
Ir pagājusi jau vairāk nekā nedēļa, kopš Aleksandra Čaka ielā ir ieviestas pagaidu velojoslas. Gan šādas iniciatīvas atbalstītāji, gan tās noliedzēji ir gana izplēsušies, tomēr TV3 raidījums "Zebra" nolēma ieskatīties pilsētplānošanas dokumentos, kuros rīcības plānā ir norādīts, ka velojoslas ir derīgas dažādām Rīgas centrālajām ielām, izņemot Marijas un Čaka ielu, kas ir sabiedriskā transporta mugurkauls.

Rīgas transporta sistēmas ilgtspējas mobilitātes rīcības programmā, kas ir īstermiņa rīcības plāns no 2019. līdz 2025. gadam, ir melns uz balta rakstīts, ka "tuvākās ielu pārbūves veicamas Turgeņeva, Dzirnavu (no Tērbatas ielas līdz Skolas ielai), Burņinieku un Sporta ielā (no Valmieras ielas līdz Skanstes ielai), Marijas un Čaka ielā. Visās minētajās ielās, izņemot pēdējo no minētajām, izbūvējama arī veloinfrastruktūra".

"Ja organizācija "Pilsēta cilvēkiem" atsaucas uz dokumentiem, tad vajadzētu lasīt svarīgākos, kas paredz rīcību, nevis iedomu tēlus," norāda Pauls Timrots. Rezultāts ir tāds, ka sabiedriskais transports Marijas un Čaka ielas maršrutā kavējas par 30 minūtēm. Arī "Pilsēta cilvēkiem" piedāvātais "kļūdu labojums" par platformu ieviešanu velojoslās sabiedriskā transporta pieturvietās, pēc Timrota domām, nekādi nerisinās problēmu, jo tāpat trolejbusi būs iestrēguši aiz vieglajiem automobiļiem, tāpat kā tagad.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!