Amerikāņu elektromobiļu ražotāja "Tesla" vadītājs Īlons Masks atklājis drīzumā gaidāmā kravas vilcēja "Semi" maksimālo sniedzamību. Pēc viņa vārdiem, "Tesla Semi" bez atkārtotas uzlādes spēs nobraukt līdz pat 1000 kilometru. Šādu rezultātu vēl līdz modeļa ieviešanai ražošanā izdevies panākt, uzlabojot akumulatoru tehnoloģiju, intervijā izdevumam "Elektrek" atklājis Masks.
Tādējādi elektriskais "Tesla Semi" kravas vilcējs spēs ar vienu uzlādi nobraukt ne mazāku distanci, kā šoruden prezentētais "Mercedes-Benz GenH2", kas darbosies ar ūdeņradi.
Līdz šim "Tesla" saistībā ar "Semi" bija izziņojusi citus sniedzamības datus. 2017. gadā prezentējot "Semi" prototipu, Masks paziņoja, ka sērijveida kravas vilcējs bāzes versijā "Standart" spēs nobraukt 500 km distanci ar vienu uzlādi, bet dārgākā versija "Long Range" – 800 km. Šādi kravas vilcēji maksās attiecīgi 150 un 180 tūkstošus ASV dolāru.
Tomēr jaunākajā intervijā Masks paziņojis par šo kravas vilcēju sniedzamības palielinājumu. Pēc viņa vārdiem, "Semi" izmēģinājuma braucienos inženieri nonākuši pie secinājuma, ka akumulatora tehnoloģiju iespējams uzlabot vēl līdz šī modeļa ieviešanai sērijveida ražošanā.
"Iegūt 500 kilometru sniedzamību, manuprāt, ir diezgan viegli pat pie nosacījuma, kad vilcējs ir ar 40 tonnu kravu. Tāliem kravu pārvadājumiem mēs sniedzamību palielināsim līdz 800 un pat 1000 kilometriem," atklāja Masks.
Gaidāms, ka "Tesla Semi" būs aprīkots ar četriem elektromotoriem un autopilota sistēmu. Turklāt kravas vilcējs būs apveltīts ar sportiska automobiļa dinamiku – tas no vietas līdz 100 km/h paātrināsies piecās sekundēs, bet ar 40 tonnu smagu kravu – 20 sekundēs.