"Kia Motors" prezentējusi jaunu, speciāli elektromobiļiem paredzētu platformu "Electric-Global Modular Platform" (E-GMP). Tai veltītā atklāšanas pasākumā "E-GMP Digital Discovery" "Kia" paziņoja, ka jaunā platforma būs visu autoražotāja nākamās paaudzes elektromobiļu pamatā.
Uz E-GMP balstītie elektromobiļi spēs nodrošināt vairāk nekā 500 km nobraukumu ar vienu uzlādi (WLTP). Augstas veiktspējas modelis, kas būs bāzēts uz E-GMP, līdz 100 km/h paātrināsies mazāk nekā 3,5 sekundēs.
No 2021. gada E-GMP būs jaunas elektromobiļu saimes pamatā, ieskaitot "Kia Motors" jauno "CV" modeli un virkni citu elektromobiļu. Speciāli elektromobiļiem radītā E-GMP nodrošina dažādas priekšrocības salīdzinājumā ar esošajām platformām, kuras savulaik tika izstrādātas primāri modeļiem ar iekšdedzes dzinēju. Jaunā platforma nodrošina labāku veiktspēju, braukšanas dinamiku, lielāku sniedzamību, kā arī vairāk vietas pasažieriem un bagāžai.
Pateicoties standartizācijai un modulārajai uzbūvei, E-GMP ļauj ātri un bez liekiem sarežģījumiem izstrādāt jaunus produktus uz šīs arhitektūras, kas pielietojama dažādos automobiļu segmentos, tostarp sedaniem, apvidus automobiļiem un krosoveriem. Jauno platformu izmantos gan "Kia", gan "Hyundai" marka.
Radīta veiktspējai, drošībai un salona ietilpībai
Inženieri parūpējušies, lai E-GMP nodrošinātu komfortu un labu vadāmību arī pie lielāka braukšanas ātruma. Tas panākts ar optimālu izsvarojumu starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi, augstas veiktspējas elektromotoriem, piecu sviru balstiekārtu un inovatīvu integrēto piedziņas vārpstu (IDA). Jaunās platformas konstrukcijā ir padomāts par akumulatora komplekta drošību, kuru aizsargā tērauda struktūra, kā arī trieciena absorbēšanas zonas avārijas gadījumā.
Tāpat E-GMP ļauj radīt elektromobili ar maksimāli ietilpīgu interjeru, jo platformai ir samērā gara riteņu garenbāze un īsas pārkares. Novietojot akumulatoru komplektu zem automobiļa grīdas, E-GMP arhitektūra salonā nodrošina pilnībā līdzenu grīdu. Tas pozitīvi atsaucas uz vietu pasažieru kājām, kā arī paver plašākas iespējas priekšējo un aizmugurējo sēdekļu regulācijas variantiem.
Akumulatora komplekts, kas būs novietots starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi, būs visaugstākā enerģijas blīvuma sistēma, kādu "Kia" jebkad ieviesusi sērijveida automobilī. Tas daļēji panākts, pateicoties uzlabotai dzesēšanas sistēmai, kā bloks būs novietots atsevišķi, ļaujot izstrādāt kompaktāku akumulatoru komplektu. Rezultātā enerģijas blīvums ir par aptuveni 10% lielāks nekā esošo elektromobiļu akumulatoros. Akumulatora komplekts ir vieglāks, konstrukcijā ir novietojams zemāk un atbrīvo vairāk vietas automobiļa salona tilpumam.
Jaudīgi un efektīvi elektromotori
E-GMP platformas jaunais kompaktais "Power Electric" (PE) modulis sastāv no jaudīga motora, transmisijas un invertora. Šis modulis nodrošina veiktspēju, palielinot elektromotora maksimālos apgriezienus par 30 līdz 70 procentiem, kā arī nodrošinot par 33 procentiem lielāku bremzēšanas spēku nekā līdz šim izmantotie elektromotori. Turklāt standartizētais akumulatoru komplekts var tikt noregulēts ar veiktspējas prioritāti, ja tas nepieciešams attiecīgajam automobiļu segmentam, vai arī maksimāli lielai sniedzamībai – atkarībā no tā, ko patērētāji attiecīgajā tirgus segmentā vēlas.
Elektromotoru kontrolē invertora modulis, kurā izmantoti silīcija karbīda (SiC) pusvadītāji. Pircēji varēs izvēlēties starp aizmugurējo un visu riteņu piedziņas konfigurāciju; elektromobiļi ar pilnpiedziņu būs aprīkoti ar papildu elektromotoru. Visu riteņu piedziņas sistēmā ir speciāla transmisija, kas kontrolē savienojumu starp elektromotoriem un riteņiem, ļaujot pārslēgties no divu un visu četru riteņu piedziņu, uzlabojot vai nu efektivitāti, vai veiktspēju atkarībā no braukšanas apstākļiem.
Īpaši ātra un abu virzienu uzlādes sistēma
E-GMP platformas debija ievieš vēl kādu "Kia" jauninājumu – pasaulē pirmo abu virzienu ātro uzlādes sistēmu, kas ir savietojama gan ar 800V, gan 400V lādētājiem bez papildu adapteru vai komponenšu nepieciešamības. Īpaši ātrā uzlāde ļauj akumulatoru pilnībā uzlādēt tikai 18 minūtēs, bet elektroenerģiju 100 kilometru nobraukumam var iegūt nieka piecās minūtēs.
Lielākā daļa pašreizējo elektromobiļu un ātrās uzlādes infrastruktūras nodrošina 50kW~150 kW uzlādi automašīnām ar 400V sistēmu, taču, attīstoties 800V infrastruktūrai ar uzlādes jaudu līdz pat 350 kW, elektromobiļu uzlādēšana pakāpeniski kļūs pat vēl ātrāka.
Atšķirībā no līdzšinējiem elektromobiļiem, kuri spējīgi elektroenerģiju tikai apgūt, jaunā E-GMP uzlādes sistēma ir daudzpusīgāka. Jaunais "Integrated Charging Control Unit" (ICCU) ļauj no elektromobiļa akumulatoru komplekta enerģiju arī atgūt, lādējot (110/220V) citas ierīces. Tāpat šo sistēmu var izmantot cita elektromobiļa uzlādei.