Konkursa "Latvijas Gada auto 2021" galveno titulu sīvā konkurencē ieguvusi jaunā "Škoda Octavia" (64 balles), par sešām ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno "Peugeot 2008" (58), paziņots ceturtdienas vakarā, 3. decembrī, notikušajā konkursa noslēguma TV un interneta video tiešraidē.
Jaunā "Octavia" nodrošinājusi "Škoda" markai "Latvijas Gada auto" titulu otro gadu pēc kārtas – pērn šajā konkursā laurus plūca "Kamiq" modelis. Turklāt šī ir jau otrā "Octavia" paaudze, kas saņem "Latvijas Gada auto" titulu, iepriekšējās paaudzes "Octavia" to ieguva 2013. gadā kā "Latvijas Gada auto 2014".
Uzvarētājs tika noskaidrots, žūrijai balsojot par septiņiem finālistiem. Kopumā konkursam šogad bija pieteikti 25 jaunākie auto modeļi, kas pretendēja arī uz tituliem konkursa atsevišķajās nominācijās.
Laureāti "Latvijas Gada auto 2021" papildu nominācijās:
- "Latvijas Gada auto 2021 Inovācijas balva" – "Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid";
- "Latvijas Gada auto 2021 Modernizācija" – "SEAT Ateca";
- "Latvijas Gada auto 2021 Dizaina balva" – "Honda e";
- "Latvijas Ģimenes Auto 2021" – "Škoda Octavia";
- "Latvijas Mazais auto 2021" – "Toyota Yaris";
- "Latvijas Eko auto 2021" – "Toyota Yaris";
- "Pilsētas apvidus auto 2021" – "Renault Captur"
- "4x4 Apvidus Auto 2021" – "Land Rover Defender";
- "Latvijas Sportiskākais auto 2021" – "Alfa Romeo Stelvio";
- "Latvijas Premium Auto 2021" – "Audi e-tron Sportback";
- "Latvijas Elektroauto 2021" – "Renault Zoe";
- "Latvijas Gada auto 2021 Tautas simpātija" – BMW 5. sērija.
Atšķirībā no citām nominācijām, par kurām balso tikai konkursa žūrija, "Tautas simpātijas" nominācijā savu viedokli varēja izteikt ikviens interesents, balsojot klātienē tirdzniecības centrā "Mols" vai internetā. Pavisam tika saņemti nepilni divi tūkstoši balsu, no kuriem vairāk nekā ceturtdaļa tika atdota tieši par BMW modernizēto 5. sērijas sedanu.
Māris Ozoliņš, "Latvijas Gada auto" konkursa organizators: "Šogad ir īpašs gandarījums pēc veiksmīgi aizvadītā konkursa, jo bija daudz izaicinājumu gan valstij kopumā, gan arī mums. Taču izdarot izmaiņas – samazinot žūrijas biedru skaitu un aktivitātes pārnesot pamatā uz vasaras mēnešiem – tika aizvadīts pilnvērtīgs "Latvijas Gada auto" konkurss. Tāpat izdevās noorganizēt tradicionālo testa dienu "Molā" ar iespaidīgu motošovu, kā arī visus Gada auto pretendentus vienkopus skaisti safotografēt Doma laukumā ar tam sekojošiem žūrijas individuālajiem testa braucieniem. Tāpat vēlamies pateikties auto marku pārstāvjiem, kuri šajā sarežģītajā gadā izrādīja lielu aktivitāti un kopumā spējām pulcēt 25 pretendentus, un šāds automobiļu skaits ir salīdzināms arī ar dažiem citiem iepriekšējiem konkursa gadiem. No pasaules tendencēm lokālajā konkursā redzam elektromobiļu pieplūdumu – no 25 pretendentiem septiņi bija tieši simtprocentīgi elektriski."
Kopumā konkursā bija pieteikti 25 jaunākie auto modeļi. Konkursam varēja pieteikt tikai jaunākos auto modeļus, kas Latvijas tirgū nonākuši pēc 2019. gada 1. oktobra. Finālā iekļuva septiņi pretendenti, kuri saņēma vislielāko žūrijas balsu skaitu pēc "Lielā testa brauciena", kas norisinājās novembrī. "Latvijas Gada auto" konkurss šogad notika 23. reizi savā pastāvēšanas vēsturē.
Konkursā "Latvijas Gada auto 2021" bija pieteikti 25 jaunākie automobiļi Latvijā: "Alfa Romeo Stelvio", "Audi e-tron Sportback", BMW 5. sērija, "Citroën C3", "Citroën C5 Hybrid", "Ford Puma", "Honda e", "Hyundai i30 Wagon", "Kia e-Niro", "Kia Sorento", "Kia XCeed PHEV", "Land Rover Defender", "Mercedes-Benz GLB", "Mini Cooper SE", "Nissan Juke", "Peugeot 2008", "Peugeot e-2008", "Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid", "Renault Zoe", "SEAT Ateca", "SEAT Leon", "Škoda Octavia", "Toyota Yaris Hybrid", "Volkswagen Golf" un "Volkswagen ID.3".