3. decembrī noslēdzās konkurss "Latvijas Gada auto 2021", un "Kia Sorento" varēja svinēt iekļūšanu finālistu septītniekā, saņemot apliecinājumu, ka ražotāja skatījums uz pieprasīto un universālo SUV formātu ir novērtēts arī Baltijā.
Šogad konkursam "Latvijas Gada auto 2021" bija pieteikti 25 spēkrati, kas visai precīzi atspoguļoja gan aktuālās autobūves tendences, gan pircēju pieprasījumu. To vidū bija vairāki krosoveri un SUV, proti, "Alfa Romeo Stelvio", "Audi e-tron Sportback", "Citroën C5 Hybrid", "Ford Puma", "Land Rover Defender", "Mercedes-Benz GLB", "Nissan Juke", divas "Peugeot 2008" versijas, "Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid" un "SEAT Ateca".
Divpadsmit ekspertu žūrijai lemjot par finālistu septītnieku, par vienu no diviem tajā pārstāvētajiem SUV/krosovera tipa auto kļuva "Kia Sorento". "Gada auto 2021" titulu kopvērtējumā ieguva "Škoda Octavia".
"Kia Sorento" ražošanā ir bijis tikai dažus mēnešus, taču šajā īsajā laikā modelis jau ir izpelnījies plašu preses atzinību daudzviet Eiropā. Piemēram, britu izdevums "CarBuyer", izceļot labākos jaunos spēkratus, "Sorento" nosaucis ne vien par "Labāko lielo ģimenes auto", bet piešķīris tam galveno titulu – "Gada auto 2021".
Konkursā "Zelta stūre", ko rīko populārais vācu žurnāls "Auto Bild" un izdevums "Bild am Sonntag", "Kia Sorento" prestižo balvu izcīnīja kategorijā "Lielie SUV", apsteidzot "Aston Martin DBX" un "BMW X6". Savukārt specializētā žurnāla "Auto Bild Allrad" ikgadējā konkursā "Kia" flagmanis tika atzīts par labāko kategorijā "Dizains".
SUV kā ideālais ģimenes auto formāts
Daudzi pircēji Eiropā ar savu izvēli ir apliecinājuši, ka SUV pašlaik ir vispusīgākais ģimenes auto formāts, it īpaši ja piedāvā trešo sēdekļu rindu. Ceturtās paaudzes "Sorento" pamatā ir jauna platforma, un viens no galvenajiem inženieru un dizaineru mērķiem bija atrast ideālo līdzsvaru starp pasažieru un kravas telpu.
Jaunais "Sorento" ir tikai vienu centimetru garāks nekā priekštecis, taču tā riteņu bāze ir palielināta līdz 2815 mm, un septiņvietīgās versijas bagāžas ietilpība aiz trešās, otrās un pirmās sēdekļu rindas ir attiecīgi 187, 821 un 2011 litri.
Salīdzinot ar citiem augstu vērtētiem automobiļiem, piemēram, populārais "Škoda Kodiaq" aiz otrās sēdekļu rindas piedāvā 720 litru tilpumu. Savukārt "Audi Q5", kas daudzkārt slavēts par tehnoloģijām, dizainu un augstu apdares kvalitāti, pie nedaudz garākas riteņu bāzes ietilpina 520 litrus.
""Kia" vēlme radīt visai ģimenei piemērotu automobili izpaužas ne tikai telpā un apdarē, bet pat šķietamos sīkumos. Piemēram, lai cik pasažieru būtu aizmugurē, viņi visi varēs uzlādēt savas mobilās ierīces," komentē "DELFI Auto" redaktors un "Latvijas Gada auto 2021" žūrijas biedrs Raimonds Zandovskis.
Flagmaņa statuss uzliek pienākumus, un "Sorento" veidotāji pielikuši lielas pūles, lai salona apveltītu ar labu ergonomiku un dizainu, kur pazīstamais stils sastopas ar jauniem risinājumiem.
""Sorento" kabīnē viss darbojas neuzkrītoši, pat vāciski, un tas ir jāuztver kā kompliments," spriež cits "Latvijas Gada auto 2021" žūrijas biedrs, "TVNET Auto" redaktors Ingars Tenis.
Modernā dzinēju klāstā galvenais ir izvēle
Labu dzinēju klāstu raksturo pircēja iespēja izdarīt saviem braukšanas apstākļiem piemērotu izvēli.
Aizvien stingrāko emisijas normu iespaidā kā perspektīvu virzienu sevi ir apliecinājušas hibrīda un uzlādējamā hibrīda sistēmas. "Kia" uz šo tendenci atbild ar divām modernām hibrīda iekārtām – 1,6 litru "T-GDI Hybrid" un "T-GDI Hybrid Plug-in". Uzlādējamā hibrīdmodeļa (265 ZS) degvielas patēriņš ir 1,6 litri uz 100 km, bet enerģijas patēriņš – 16,1 kWh/100 km, kas to padara īpaši pievilcīgu, ja pārsvarā plānots braukt pilsētā un piepilsētā.
Hibrīdsistēmas elementu efektīva integrācija automobiļa konstrukcijā bija vēl viens jaunās platformas izstrādes mērķis, tālab šai tehnikai ir neliels iespaids uz "Sorento" praktiskajām īpašībām.
Moderns SUV var būt arī lielisks garo distanču partneris darba vai atpūtas braucienos, tāpēc līdzās hibrīdiem "Kia" pircējiem piedāvā modernu dīzeļmotoru: 2,2 litru dzinējs attīsta 202 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu, savukārt vidējais degvielas patēriņš pilnpiedziņas versijā ir 5,7-6 litri uz 100 km.
Pēc Zandovska domām, pircējus sākotnēji varētu samulsināt relatīvi nelielais dīzeļmotora darba tilpums, bet ""Kia Sorento", līdzīgi kā "Hyndai Santa Fe", kam arī ir šis motors, demonstrē pārsteidzoši sparīgu dinamiku un atsaucību. Patērētājiem pat to nevajadzētu bažīties."
Lai kuru piedziņas veidu pircējs izvēlētos, visi "Sorento" tiek aprīkoti ar automātisko pārnesumkārbu un ir pieejami ar visu riteņu piedziņu, kuras mehānisko daļu atbalsta trīs elektroniskie braukšanas scenāriji – "Snow", "Mud" un "Sand" (sniegs, dubļi un smiltis).
Noturēt digitālo tempu
Viedierīču attīstība ir noteikusi tempu, kas kļuvis par nopietnu izaicinājumu ikvienam autoražotājam. Pircēji tagad par pašsaprotamām uzskata ne tikai dažādas drošības sistēmas un elektroniskos palīgus, bet arī ātrdarbīgus ekrānus un intuitīvas saskarnes.
"Kia" drošības sistēmu kompleksā ADAS ir ietverta adaptīvā kruīzkontrole, joslas ieturēšanas palīgs, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, palīgs braukšanai pa autostrādi, kas faktiski nodrošina autonomās braukšanas funkcijas, attālinātās parkošanās palīgs, ar kuru automobilis bez vadītāja izbrauc no stāvvietas, un vairākas citas sistēmas.
Taču "Sorento" izceļas ar veidu, kā šīs sistēmas un multimediji ir integrēti kabīnē un atbalsta vadītāju un pasažierus ar visu nepieciešamo informāciju. 12,3 collu augstas izšķirtspējas instrumentu panelis piedāvā plašu izvērsumu un gudri pārdala funkcijas ar centrālo skārienekrānu ar 26 cm diagonāli.
"Kia" apņēmību būt patiesi inovatīviem te apliecina, piemēram, aklās zonas brīdinājuma sistēma: ieslēdzot pagriezienu rādītāju, instrumentu panelī – spidometra vai tahometra vietā – parādās atpakaļskata video, vadītājam aiztaupot minēšanu, kas atrodas riska zonā.
"Tradicionālā sistēma ar indikatoriem atpakaļskata spoguļos ir kļuvusi tik pierasta, ka sāc to neviļus ignorēt. "KIA" "digitālie spoguļi" instrumentu panelī ir krietni efektīvāki, jo parāda ne tikai aklo zonu, bet lielāku satiksmes ainu, un tas dod drošības sajūtu," vērtē Tenis.
Oriģināls dizains un spilgts raksturs
"Manuprāt, "Sorento" varētu patikt tiem autobraucējiem, kuriem ir simpātisks modernais Ziemeļamerikas stils, tikai te mums ir Eiropā izgatavots, Eiropai specifiski pielāgots auto, kuru stiprina kārtīga garantija," ar saviem iespaidiem dalās "DELFI Auto" redaktors.
Moderns un elegants, ceturtās paaudzes "Sorento" līdzās "Stonic", "Sportage" un Ziemeļamerikas tirgum domātajam "Telluride" ir kļuvis par "Kia" globālā SUV piedāvājuma centra uzbrucēju.
"Kia" starptautiskā dizaineru komanda ir sekojusi sauklim "izsmalcināta uzdrīkstēšanās" un centusies saglabāt iepriekšējo paaudžu robusto estētiku, vienlaikus "Sorento" apveltot ar lielāku izsmalcinātību un pat sportiskuma sajūtu. Rezultātā radīts automobilis, kura izskatā modernas detaļas apvienotas ar jaunām proporcijām, un konkurences piesātinātajā segmentā jauno "Sorento" nav iespējams nepamanīt.