Kādā no darbadienu vakariem, nedaudz pēc pulksten 17, Pauls Timrots nolēma veikt eksperimentu – ejot kājām, sacensties ar 23. maršruta trolejbusu, kurš brauc no Rīgas centra ārā pa Aleksandra Čaka ielu. Sacensību starts reizē ar trolejbusu notika pieturā pie Centrālās stacijas.
Jau pie nākamās pieturas, kas ir pie krustojuma ar Pērses ielu, TV3 raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots bija ieradies ātrāk par trolejbusu. Vēl pirms krustojuma ar Dzirnavu ielu, Timrots bija aptuveni 200 metru priekšā trolejbusam, kurš stāvēja sastrēgumā ar citiem transportlīdzekļiem. Ejot tālāk, šis pārsvars tikai palielinājās, līdz krustojumā ar Ģertrūdes ielu Timrots, ejot kājām, jau bija noķēris iepriekšējo 23. maršruta trolejbusu, kas bija izbraucis krietni pirms sacensību sākuma.
Līdz krustojumam ar Lāčplēša ielu Timrotam garām pabrauca tikai viens velobraucējs, bet tas traucās pa ietvi, nevis jaunizveidoto velojoslu. Vēlāk posmā no Centrālās stacijas līdz Ziedoņdārzam garām pabrauca vēl tikai viena velobraucēja. Kopumā šī posma mērošana kājām Timrotam aizņēma 15 minūtes, un trolejbuss joprojām bija neredzamā attālumā.
Timrots pa Čaka ielu turpināja iet līdz pat Pērnavas ielai, pirms Zemitāna tilta, kas viņam no Centrālās stacijas aizņēma pavisam 22 minūtes. Ņemot vērā, ka posmā no Ziedoņdārza līdz Pērnavas ielai trolejbusam jau ir "pletējamais gabals", trolejbuss pie Pērnavas ielas ieradās tikai minūti vēlāk nekā Timrots kājām.
"Mīļie draugi Rīgas domē, domājat, ka šis ir eksperiments, ko te esat uzmālējuši ar tām strīpiņām? S*da vērts ir tas jūsu eksperiments! Jums nav nekādu datu par to, kā bija pirms tam, līdz ar to nevarēsiet izdarīt nekādus secinājumus pēc tam. Acīmredzami te ir slikti – mašīnu ka biezs, trolejbuss kavē un ātrāk šo ielu ir mērot kājām," secina Timrots.
"Pilsētā šobrīd parādi komandē čaļi, kuri ar galvu īsti nedraudzējas, jo domā, ka eksperiments ir vienkārši iebāzt pirkstus kontaktligzdā un skatīties kā tirinās, nevis izmērīt, cik tur ir strāvas," rezumē Timrots.