Foto: Publicitātes foto

Pats pirmais automobilis – Karla Benca konstruētais "Benz Patent Motorwagen" – tālajā 1886. gadā ar pusotra zirgspēka motoru spēja paātrināties līdz 12 kilometriem stundā. Tāds bija automobiļu ēras sākums. 100 km/h ātruma barjera pirmo reizi ar automobili tika pārsniegta pašās 19. gadsimta beigās, tiesa gan ne ar sērijveida modeli, bet gan speciāli tam būvētu prototipu. Interneta ērā bijām liecinieki ažiotāžai ap 1001 zirgspēka "Bugatti Veyron" superauto, kurš kļuva par pirmo sērijveida automobili, kas pārvarējis 400 km/h barjeru. Tomēr pēdējo gadu laikā sāk veidoties drūzmēšanās starp jauniem superauto, kas jau spēj braukt ātrāk par 500 km/h – līdz šim neiedomājams ātrums automobilim, ņemot vērā, kāda pompozitāte konstrukcijā bija nepieciešama "Bugatti" jau tā neiedomājamo 400 km/h pārvarēšanai.

Pēc pirmās simboliskās ātruma barjeras pārvarēšanas 19. un 20. gadsimta mijā līdz nākamā sliekšņa – 200 km/h – pārvarēšanai ar sērijveida automobili bija jāgaida gandrīz pusgadsimts. To paveica 1948. gada "Jaguar XK120" sešcilindru rodsters, kas mūsdienās dažādos apkopojumos tiek dēvēts par visskaistāko spēkratu autobūves vēsturē.

Foto: Publicitātes foto

300 km/h ātruma robežai pietuvojās itāliešu superauto, sākot ar 60. gadu beigām – "Ferrari 365 Daytona", "Lamborghini Miura" un vēlāk arī "Countach" modelis –, kuri spēja traukties ar 275 līdz 290 km/h. Tomēr šim maģiskajam slieksnim pirmo reizi pārkāpt ar sērijveida automobili izdevās vāciešiem – 1986. gadā ar "Porsche 959", kas tika izgatavots kā Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) homologācijas spēkrats pasaules rallija čempionāta B grupas sacīkšu automobilim. Koplietošanas ceļiem paredzētajā "Porsche 959" versijā, kas tika izgatavota nepilnās 350 vienībās, tā bija aprīkota ar 450 ZS jaudīgu 2,8 litru sešcilindru turbomotoru, kas ļāva paātrināties līdz 319 km/h. Tiesa, formāli "sērijveida automobilis" 300 km/h barjeru pārsniedza trīs gadus iepriekš – vācu "Ruf BTR" projekta auto, kas tapis 20 līdz 30 eksemplāros uz 70. gadu beigu "Porsche 911" bāzes. Tas ar 375 ZS jaudīgu sešcilindru turbomotoru spēja sasniegt 305 km/h.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!