Šāds risks īpaši pieaug ziemā, kad velkam vairākus apģērba slāņus un pats apģērbs bieži ir smags un ierobežo kustības. "Renault" drošas braukšanas skolas instruktori ir sagatavojuši informāciju par to, kādas drēbes vajadzētu vilkt, vadot transportlīdzekli, lai apģērbs neietekmētu auto vadīšanu un drošību uz ceļa.
Atbilstoši apavi
Ziemā viena no biežāk sastopamākajām autovadītāju kļūdām ir automašīnas vadīšana, valkājot smagus apavus ar biezu zoli. Šāda veida apavi neļauj izvēlēties atbilstošu spēku, nospiežot pedāļus. Nebūtu arī pareizi izvēlēties augstus, šaurus puszābakus vai zābakus, kas neļauj potītei kustēties, kā arī augstpapēžu kurpes, jo šādi apavi apgrūtina pedāļu nospiešanu un var aizķerties aiz automašīnas paklājiņa.
"Automašīnas vadīšanai vislabāk noderēs sporta apavi zem potītes ar līdzenu un neslīdošu zoli. Ir vērts ņemt līdzi ērtus apavus, kurus uzvilkt, iekāpjot automašīnā," norāda Adams Bernards, "Renault" drošas braukšanas skolas mācību direktors.
Ierobežota redzamība
Kaut arī aukstās dienās visnotaļ ir ieteicams, ārā ejot, vilkt cepuri, apsēžoties pie stūres, to labāk novilkt. Cepure var noslīdēt un apgrūtināt autovadītāja redzamību. Ja tas ir iespējams, iekāpjot automašīnā, ir vēlams noņemt sejas masku. Ja maskas izmērs ir neatbilstošs, arī tā var ierobežot redzamību. Tāpat maska ir papildu apgrūtinājums tiem autovadītājiem, kuri braukšanas laikā lieto brilles – maskas dēļ briļļu stikli var aizsvīst.
Cimdi
Kad automašīna visu nakti ir stāvējusi ārā vai neapsildītā garāžā, autovadītājam var nākties vilkt cimdus, lai vadītu auto. Tomēr, esot pie stūres, nevajadzētu vilkt cimdus, kas izgatavoti no vilnas vai cita slīdoša materiāla, jo šādos cimdos nevar stingri satvert stūri. Vislabāk ir izvēlēties ādas vai mākslīgās ādas cimdus.
Bīstamā dūnu jaka
Biezs ziemas apģērbs var ierobežot autovadītāja kustības un tādējādi ietekmēt automašīnas vadīšanu. Papildu risks, vadot automašīnu, tiek saistīts ar dūnu jaku vilkšanu, jo šīs jakas neļauj pareizi piesprādzēt drošības jostas.
"Ar dūnu jaku jostas nepieguļ cieši pie ķermeņa un var nebūt pietiekami efektīvas, lai, sadursmes laikā, noturētu vadītāju un pasažierus uz vietas. Var rasties tā saucamā "niršanas" parādība, kad pasažieris izslīd no drošības jostām. Šādā gadījumā gurnu daļas josta paceļas virs vēdera, kas atsevišķos gadījumos var radīt iekšējo orgānu bojājumus," skaidro Bernards.
Pats labākais risinājums ir novilkt virsdrēbes pirms brauciena vai apstāties un novilkt tās neilgi pēc braukšanas uzsākšanas, kad automašīnas salonā ir kļuvis silts.