Dienvidkorejas autoražotājs "Hyundai" oficiāli apstiprinājis, ka veic pārrunas ar amerikāņu tehnoloģiju gigantu "Apple" par kopīgu akumulatoru un automobiļu ražošanu. Tas piektdien biržā izraisīja "Hyundai Motor Company" akciju vērtības pieaugumu par 19% jeb par astoņiem miljardiem ASV dolāru, vēsta "Bloomberg".
Pāris stundas vēlāk autoražotājs savu paziņojuma laboja uz vispārīgāku formulējumu, ka "saņēmis potenciālus sadarbības piedāvājumus no dažādām kompānijām autopilota elektromobiļu izstrādes jomā", izņemot jebkādu atsauci uz "Apple". Visticamāk, tas darīts "Apple" iebildumu dēļ, jo amerikāņu kompānija parasti ietur slepenību par saviem plānotajiem produktiem un potenciālajiem sadarbības partneriem.
Lai arī "Apple" un "Hyundai" potenciālā sadarbība ir vēl tikai pārrunu līmenī, "Apple" pirmais automobilis "iCar" nav gaidāms ne ātrāk kā pēc pieciem gadiem. "Apple" potenciālais elektromobilis tirgū konkurētu ar "Tesla", "Mercedes-Benz", VW u.c. Izveidot automobiļu rūpnīcu izmaksā miljardiem dolāru un aizņem daudz laika, tieši tādēļ "Apple" meklē pieredzējušus partnerus autoražošanas jomā.
""Apple" ir nepieciešams partneris autoražošanas jomā, jo pašiem nav automobiļu ražotnes un tirdzniecības tīkla," aģentūrai "Bloomberg" komentē "KTB Investment & Securities" analītiķis Seulā. "Izveidot savu rūpnīcu un tirdzniecības tīklu nav ātri un viegli, tieši tādēļ "Apple" šajā jomā ir nepieciešams partneris."
Automobiļu virsbūves paneļu izgatavošana ir ar krietni zemāku peļņas normu, nekā programmatūras, mikroshēmu un sensoru nodrošināšana nākotnes automobiļiem. "Apple" esot izskatījis arī iespēju autopilota sistēmas piegādi kādam autoražotājam, nevis pašam sava automobiļa izstrādi, informē "Bloomberg" avoti.
Arī "Apple" konkurenti "Google" ("Alphabet") savu bezpilota vadības sistēmu "Waymo" izstrādājuši kopā ar FCA ("Fiat", "Chrysler" u.c.), bet "Amazon" sadarbojas ar "Rivian".
"Apple" atteicies medijiem komentēt "Hyundai" šodienas paziņojumu, vēsta "Bloomberg".