Pirms pieciem gadiem tirgū laistā "Mazda CX-3" guva publikas atzinību par unikālo dizainu un lieliskajām braukšanas īpašībām, un šajā periodā tai izdevās kļūt par otro visvairāk pirkto "Mazda" automašīnu. Ražotājs ir atjauninājis vienu no populārākajiem modeļiem un tagad piedāvā vēl labākas braukšanas īpašības un efektīvākus dzinējus.
"Šis modelis var lepoties ar dižpārdokļa statusu, tādēļ mēs ļoti gaidījām tā atjaunināšanu. Veiksmes stāsts turpinās, un autovadītāji varēs izbaudīt ne tikai izcilu dizainu un vadāmību, ar ko apveltīts viens no stilīgākajiem un patīkamākajiem krosoveriem tirgū, bet arī uzlabotos dzinējus," par jauno "CX-3" sacīja Karolis Misevičs, "Mazda" zīmola vadītājs Baltijā.
Efektīvāka braukšana
Atjauninātā "Mazda CX-3" ir saglabājusi to pašu izskatu – spilgtas kontūras un sportisks siluets, kā arī līdzsvarotas proporcijas izceļ automašīnas veiklību, pat stāvot uz vietas.
Īpaši jāpiemin interjers, kas ir balstīts uz "Mazda Kodo" filozofiju un koncentrējas uz ergonomiku un dizainu. Atjauninātajā "CX-3" ir saglabātas tīrās salona līnijas un mūsdienīgais dizains, kas palīdz nezaudēt modrību un koncentrēties uz braukšanu, vienlaikus acu priekšā paturot vadītāja uzmanību piesaistošo bultiņu ar ātruma indikāciju.
"CX-3" tiek komplektēts ar divu litru "Skyactiv-G" motoru ar cilindru atslēgšanas tehnoloģiju. Pie nelielām slodzēm, piemēram, braucot ar nemainīgu ātrumu, divi no četriem cilindriem tiek izslēgti. Tas samazina enerģijas patēriņu un nodrošina par 14 procentiem zemāku degvielas patēriņu un CO2 emisiju.
Gaisa padeve, degvielas iesmidzināšana un aizdedze tiek precīzi kontrolēta, lai motors vienmērīgi pārslēgtos starp divu un četru cilindru darbību. Vidējais degvielas patēriņš WLTP ciklā ir 6,2 l/100 km, un oglekļa dioksīda emisija ir 140 g/km.
Pamats – Jinba-Ittai filozofija
Automašīnā ir pielietotas arī citas modernās "Mazda" tehnoloģijas. "Skyactiv-Vehicle Dynamics" un "G-Vectoring Control" nodrošina vienmērīgāku un patīkamāku braukšanu. Šīs sistēmas atspoguļo Jinba-Ittai filozofiju, kas tiek īstenota katrā "Mazda" modelī, proti, automašīnas vadītājam jābūt kā jātniekam uz zirga – esi kontaktā ar to, koncentrējies uz braukšanu un izbaudi katru brauciena mirkli.
Pasažieru drošību nodrošina "i-Activesense" sistēmu kopums, kura kameras un radari uzrauga ceļu un tā apkārtni, lai laikus brīdinātu par apdraudējumu. Un, lai autovadītājs varētu labāk koncentrēties uz ceļu un braukšanu, nepieciešamā informācija ir skaidri un ērti parādīta "Active Driving Display" jeb projekcijas krāsu displejā.
Četru riteņu piedziņas modeļiem ir "i-Activ AWD" sistēma, kas pastāvīgi uzrauga āra temperatūru, bremžu un akseleratora pedāļa lietošanu un paredz, kad var būt nepieciešama pilnpiedziņu pieslēgšana. Tad tā apsteidzoši optimizē griezes momenta sadalījumu visiem riteņiem un palīdz kontrolēt saķeres samazināšanos uz ceļa seguma.
Ekspertu novērtēta
"Mazda" vēsture liecina, ka kompānijas inženieri zina, kā radīt automašīnas, kas orientētas uz braukšanas prieku, un to lieliski atspoguļo, piemēram, rodsters "MX-5", kuru mīl un slavē entuziasti. Inženieri izmantoja uzkrāto pieredzi arī krosovera "CX-3" izstrādē, un par tā izcilajām vadāmības īpašībām ar atzinību runā kompetenti automašīnu vērtētāji.
Viens no slavenākajiem Lielbritānijas un pasaules auto izdevumiem "Top Gear" netaupīja "CX-3" adresētas uzslavas. Pēc britu domām, tā ir automašīna ar vienu no labākajiem sniegumiem savā klasē – augsta līmeņa braukšanas pieredzi papildina ergonomiski sēdekļi un plašā diapazonā regulējams stūresrats, kas ļauj vadītāja vietā justies ērti visdažādāko augumu cilvēkiem. Tas rada ciešāku saikni starp automašīnu un vadītāju, kas nemaz nav tik raksturīgi SUV tipa auto.
Britu automašīnu apskatu vietne "Carwow" atbalso kolēģu viedokli un par "Mazda CX-3" saka, ka tā ir labākā izvēle tiem, kas meklē ģimenes automašīnu, ar kuru joprojām ir patīkami braukt pa līkumotiem ceļiem.
"Apaļie salona gaisa deflektori un milzīgais tahometrs instrumentu paneļa centrā rada sporta automašīnas sajūtu," par atjaunināto "CX-3" raksta "Carwow".