Jaunais "Citroën C4", kas tuvākajā laikā piedzīvos debiju Latvijā, jau brauc pa Eiropas ceļiem un ir iemantojis plašu atpazīstamību. Kompaktais hečbeks ir starp septiņiem konkursa "Eiropas Gada auto 2021" finālistiem, kurus kompetentā žūrija izvēlējās no kopumā 29 pretendentiem.
Augstu vērtētajā konkursā, kurš katru gadu norisinās jau kopš 1964. gada, tātad notiek jau 58. reizi, autožurnālu izdevēji no dažādām reģiona valstīm vērtē aktuālākos auto modeļus. Konkursā par atzinību cīnās jauni automobiļu modeļi, kas pēdējo 12 mēnešu laikā nonākuši pārdošanā vismaz piecās Eiropas valstīs, turklāt pārdotiem ir jābūt vismaz 5000 šo modeļu eksemplāriem.
Konkursa dalībnieki – titulu pretendenti – netiek iedalīti atsevišķās kategorijās vai segmentos, tādēļ žūrijas uzdevums ir noteikt to vienīgo uzvarētāju, kura vārds tiks attālināti paziņots 1. martā.
Septiņu finālistu vidū ir trīs kompaktklases automašīnas
Trīs no septiņiem finālistiem pārstāv vienu no populārākajiem jauno auto segmentiem Eiropā: līdzās jaunajam "C4" pēdējā balsošanas kārtā ir iekļuvuši "Škoda Octavia" un "Volkswagen ID.3", kamēr citi kompaktklases automobiļi, piemēram, "Audi A3", BMW 2. sērijas "Gran Coupe", "Dacia Sandero", "Mazda MX-30", "SEAT Leon" un "Volkswagen Golf" finālam nekvalificējās. Šo auto vietā par galveno titulu finālā cīnīsies "Fiat 500", "Toyota Yaris", "Cupra Formentor" un "Land Rover Defender".
Lai gan visi trīs finālā iekļuvušie kompaktklases auto pārstāv vienu segmentu, tie ievērojami atšķiras viens no otra. "Citroën C4", piemēram, izceļas ar komfortu, "Škoda Octavia" – ar darba zirga īpašībām uzņēmumos, savukārt elektromobilis "Volkswagen ID.3" ir domāts pavisam citai patērētāju grupai, jo maksā krietni vairāk nekā līdzvērtīgi auto ar iekšdedzes dzinēju. Ar bagātīgo aprīkojumu "ID.3" cena bez grūtībām var pārkāpt 50 000 eiro slieksnim.
"C4" gadījumā viens no nozīmīgākajiem jaunumiem ir pieejamo spēka agregātu klāsts, jo pirmo reizi kompānijas vēsturē šis modelis būs iegādājams ar trīs tipu dzinējiem. Divi no tiem būs tradicionālie benzīna un dīzeļdzinēji, savukārt modelim "ë-C4" tiks uzstādīts elektromotors, un ar vienu uzlādes reizi šāds auto varēs nobraukt 350 km. Sniedzot šādu izvēles brīvību, tiek paplašināts potenciālo pircēju skaits, jo tā ir iespēja izvēlēties sev un savām vajadzībām piemērotāko auto.
"Octavia" pircējs var pasūtīt pilnpiedziņas sistēmu un regulējamu balstiekārtu, kā arī iegūst 600 litru bagāžnieku, kas ir krietni lielāks nekā konkurentiem. Tomēr tas nav pārsteidzoši, jo 4689 mm garais modelis ievērojami atšķiras no citām kompaktklases automašīnām, kuras ir par vismaz 300 mm īsākas.
Uzvarētāju izvēlēsies 60 profesionāļi
Konkursa "Eiropas Gada auto 2021" finālistus vērtēs 60 profesionāli autožurnālisti no 23 Eiropas valstīm, par galvenajiem kritērijiem ņemot dizainu, komfortu, drošību, ekonomiju, uzturēšanas nosacījumus, funkcionalitāti, veiktspēju, vadītāja apmierinātības aspektus, ekoloģisko sniegumu un cenu.
Balsošanas noslēdzošajā kārtā katram žūrijas biedram ir piešķirti 25 punkti, kas jāsadala starp vismaz pieciem no septiņiem finālistiem. Maksimālais vienam pretendentam un vienam zīmolam atvēlamo punktu skaits ir 10.
Tradicionāli "Eiropas Gada auto" titula ieguvējs tika paziņots Ženēvas starptautiskajā automobiļu izstādē martā, tomēr koronavīrusa pandēmijas dēļ pasākums pagājušajā gadā tika atcelts un nenotiks arī šogad. Tādēļ žūrijas balsojuma rezultāti tiks atklāti un galvenā titula ieguvējs paziņots attālinātā ceremonijā. Pērn konkursā uzvarēja "Peugeot 208".