To lielā mērā sekmē plaši izplatīti stereotipi, ka mazie hečbeki nespēj nodrošināt komfortu, to gaitas īpašības uz sliktiem ceļiem ir neapmierinošas un tiem trūkst moderno tehnoloģiju un drošības sistēmu.
Tajā ir daļa patiesības: automašīnu koplietošanas uzņēmumu piedāvātie B segmenta auto, kurus var viegli izmēģināt, ir aprīkoti trūcīgāk – ar mazjaudīgiem dzinējiem, un tajos nav dažu moderno tehnoloģiju. Turklāt vairums mazauto, piemēram, "Nissan Micra" vai "Škoda Fabia" ir vairāk orientēti uz sportiskumu, nevis komfortu, un ar īsas garenbāzes automašīnām tā ir diezgan izplatīta prakse.
Tomēr ne visi ražotāji iet šo "sportiskuma" ceļu, jo ikdienā spēja tikt galā ar neskaitāmajiem ielu seguma defektiem ir daudz svarīgāka kā fiziskā, tā arī psiholoģiskā komforta ziņā. Viens no tiem ir "Citroën", kas, radot jaunās paaudzes modeļus, ir atgriezies pie komforta ideoloģijas pirmsākumiem. To, ka tā hečbeks "C3" izceļas starp citiem pilsētas mazauto braukšanas komforta ziņā, pamanīja arī konkursa "Latvijas Gada auto 2021" žūrijas biedri.
"Vadot "C3", piemēram, pa slaveno Maskavas ielas bruģi, braukšana šķiet daudz gludāka, nekā braucot ar vienu otru lielāku un dārgāku auto," saka "Tvnet" auto redaktors un "Latvijas Gada auto" žūrijas pārstāvis Ingars Tenis.
Bet ražotāja filozofijā atslēgvārds "komforts" nenozīmē tikai mīkstāk strādājošu balstiekārtu. Lai definētu mūsdienu komforta kontekstu, "Citroën" ir izstrādājis īpašu programmu "Advanced Comfort", kuras postulāti aptver daudz plašāku pieeju: automašīnai jābūt viegli lietojamai, jānodrošina laba redzamība, jābūt ārkārtīgi ērtai, ar sēdekļiem, kas nenogurdina, un, protams, ar balstiekārtu, kuras regulējumi orientēti uz komfortu.
Šie argumenti ir svarīgi arī tiem, kuri vēlas jaunu, bet ne lielu automašīnu, taču tās cenai jāiekļaujas striktā budžetā. Paturot to prātā, franču autoražotājs savu programmu piemēro visiem modeļiem, arī mazajām automašīnām.
Šī pieeja ir ļāvusi uzņēmuma inženieriem atgriezties pie vēsturiskajiem pirmsākumiem, jo "Citroën" koncentrēšanās uz pasažieru komfortu ir bijusi zīmola galvenā iezīme visā tā vēsturē kopš 1919. gada. Šīs filozofijas idejas pirmoreiz tika realizētas 1931. gadā, kad modelī "C6" ražotājs piedāvāja revolucionāro "peldošā dzinēja" risinājumu. Motors virsbūvei tika piestiprināts, izmantojot gumijas balstus, kas ievērojami samazināja vibrācijas salonā.
Latvijā daudzi joprojām atceras kādreiz populāro modeli "XM". Tajās uzstādītā hidrauliskā sistēma ļāva elektronikai kontrolēt automašīnas balstiekārtu un amortizāciju, nodrošinot gan ērtu, gan dinamisku braukšanu, ražotājam ar to izpelnoties kulta markas statusu.
Uzņēmuma bagātās komforta tradīcijas savulaik vairoja arī ērtās sēdvietas leģendārajā 50. gadu "Citroën DS" un "Citroën C6" aizmugurējie sēdekļi TGV ātrvilciena stilā.
Uzņēmuma pašreizējā "Advanced Comfort" programma izmanto mūsdienu autobūves tehnoloģiskās iespējas, to augļus pārnesot arī uz mazākajām automašīnām.
Lai paaugstinātu vispārējo komforta līmeni, tiek izmantoti visdažādākie jauninājumi, piemēram, trokšņus slāpējoši laminētie stikli, lieli vējstikli un panorāmas stikla jumts, kas dod plašākas telpas sajūtu, kā arī uzlaboti sēdekļi un paplašināta tehnoloģiju pakotne, kuras uzdevums ir palīdzēt vadītājam un atvieglot braukšanu.
Daudzu gadu desmitu gaitā attīstoties interjeram, "Citroën" dizaineri vienmēr ir pievērsuši īpašu uzmanību sēdekļiem: jo ilgāks brauciens, jo vairāk vadītāja un pasažieru pašsajūtu ietekmē to sniegtais komforts neatkarīgi no automašīnas lieluma.
Sākot ar leģendārajiem "DS" sēdekļiem, uzņēmums gan lielajiem modeļiem, gan mazajiem "C3" tagad uzstāda "Advanced Comfort" sēdekļus ar stingru putu polsterējumu, divu līdz 15 milimetru biezu mīksto slāni, kā arī pilnveidotu jostasvietas atbalstu.
Portāls "Carsguide", izmēģinājis atjaunināto "C3", kas uz ceļiem pirmo reizi izbrauca pērnajā rudenī, raksta: "Noteikti izmēģiniet sēdvietas šajā modelī, jo "Citroën" vienkārši nevar zaudēt sacensībās par labāko komfortu. Franči mierīgi varētu sākt izgatavot mēbeles, jo sēdekļi ir ārkārtīgi ērti un stilīgi."
Visbeidzot, ņemot vērā auto nozares straujo progresu, mazajos sērijveida auto var redzēt parādāmies sistēmas, kas iepriekš bija tikai "premium" segmenta flagmaņu privilēģija. Daudzas no tām ir neatņemama braukšanas komforta sastāvdaļa, kas nodrošina labāku vadītāja labsajūtu un zemāku stresa līmeni.
Piemēram, "C3" var aprīkot ar 12 vadītāja palīgsistēmām: sākot no kruīza kontroles ar ceļa zīmju atpazīšanu līdz automātiskajai tālās gaismas pārslēgšanai un aktīvajai avārijas bremzēšanai, un atjauninātajā versijā ir arī priekšējie parkošanās sensori un atpakaļskata kamera.
B segmentā konkurence ir milzīga – Latvijā pircējs var izvēlēties no diviem dučiem modeļu. Tādēļ, izvēloties jaunu auto, ir vērts izmēģināt vairākus automobiļus un izvēlēties atbilstoši savai filozofijai un vajadzībām.